To raczej nic dziwnego, silniki w ukladzie V maja najlepszy rozklad sil, co powoduje najmniejsze wibracje. Kto jezdzil jakas V-ka to wie o co chodzi- przykladowo lewarek zmiany biegow praktycznie nie drga.
@AnticitizenOne: Jest różnica pomiędzy montowaniem końcówki wydechu średnicy chłodni kominowej, a wsłuchiwaniem się w przepiekne brzmienie jakie oferują nam jednostki z układem cylindrów w pozycji V. Jeśli nie posiadałeś, bądź nie użytkowałeś auta z silnikiem choćby V6 nie rozumiesz tak naprawdę co to znaczy nie używać radia za kierownicą.
@macz: no nie, i dobrze, że tak nie jest. raz na jakiś czas przydaje się ich cecha narodowa, że muszą mieć wszystko największe(chociaż nie wiem czy im to na dobre z kobietami wyszło :P )
Ta ciekawostka nie dotyczy tylko silnikow V12. Rowniez rzedowe silniki 6-cylindrowe (dla znawcow chodzi o silniki serii M50) byly tak wywazone, ze moneta stala na sztorc podczas odpalania.
@m21d24: inaczej, 6 cylindrow w rzedzie to najbardziej wywazony uklad, i jego wielokrotnosci. Ten silnik na filmie to tak naprawde polaczone ze soba dwa silniki szesciocylindrowe M20 tzw. "male szostki". Masa wspolnych czesci miedzy M20 a M70.
Druga ciekawostka jest taka, ze ten silnik napedzal slynnego McLarena F1, oczywiscie po serii modyfikacji ;)
@Cash1337: to masz cos zwalone, moj ojciec ujezd\za E30 M20B20 ktore dostal odemnie w spadku z reszta ;) i moze monety na nim sie nie postawi, ale drgan wiekszych nie ma.
@odrealniony: Oldsmobile to też marka :) Nieistniejąca już niestety, ale jedna z najstarszych. Piszę o tym bo ten kontekst sprawił, że zdanie stało się mało zrozumiałe :).
Tak jak pisali przedmówcy jest to zasługa tego, że silnik ma liczbę cylindrów, która jest wielokrotnością 6. W silnikach o mniejszej liczbie cylindrów też jest to wykonalne. Np Fiat Tipo Gran Turismo z silnikiem 2.0 dawał bardzo zbliżone efekty- co prawda dzięki dodatkowym wałkom wyrównawczym(wyrównoważającym- jak zwał tak zwał) ale zawsze. Swoją drogą niezła rakieta była z tego Tipo...
Komentarze (100)
najlepsze
Mój błąd, mój błąd... ;)
Silniki elektryczne są jeszcze bardziej stabilne
http://pl.wikibooks.org/wiki/Silniki_tłokowe_o_spalaniu_wewnętrznym/Podział_silników_ze_względu_na_układ_cylindrów/Rzędowy
joł
http://www.youtube.com/watch?v=QxOo9zWBXmw&feature=player_detailpage#t=52s
Druga ciekawostka jest taka, ze ten silnik napedzal slynnego McLarena F1, oczywiscie po serii modyfikacji ;)