Odsłonię tajemnice kolarstwa szosowego. Masz jakieś pytanie odnośnie Tour de France, Tour de Pologne? A może chcesz wiedzieć jak wygląda życie kolarza? Masz szansę uzyskać odpowiedzi z "pierwszej ręki".
1. W maratonach rowerowych nie startuję, startuję wyłącznie w wyścigach, w których jedzie cały peleton bądź w jeździe indywidualnej na czas. Startuję wyłącznie póki co w imprezach polskich.
2. w sierpniu mam zamiar wystartować w największym wyścigu amatorów w Hamburgu więc zobaczę jak kolarstwo amatorskie wygląda zagranicą. Z tego co się orientuję to bardzo mocni są amatorzy w krajach, gdzie kolarstwo jest bardzo popularne: Włochy, Francja, Anglia, Niemcy.
1. Jak wytrzymujesz bardzo długą jazdę na tak twardym siodełku, d--a Cię nie boli? Wiem, że macie pampersy, itd, ale profesjonalne siodełko to sam carbon i tyle.
2. Jaką dietę stosujesz przed wyścigiem? Orientacyjnie ile kcal musisz spożyć przed samym wyścigiem i ile w jego trakcie?
3. Jakie są wahania w wadze przed i po wyścigu?
4. Ile l płynów jesteś w stanie wypić? Co pijecie, jakieś ogólnodostępne izotoniki, czy specjalne mieszanki?
@3Xpro: 1. Idzie się przyzwyczaić. Tyłek się przystosowuje wraz z kilometrami, aczkolwiek na początku każdego sezonu swoje trzeba przecierpieć.
2. Przed samym wyścigiem należy się ładować węglowodanami złożonymi. Najłatwiej je przyjąć w formie bułek z miodem, makaronów gotowanych na twardo. W czasie wyścigu wydatkuje się od 1500-4000 kcal, ale większość jest zużywana z glikogenu zgromadzonego w mięśniach przed startem. W trakcie więc wystarczy przyjmować żel lub baton energetyczny 200 kcal
2. Utrzymujesz jakąś dietę w czasie przygotowań? Rozróżnia się okres budowania siły, wytrzymałości, potem zjechanie z wagą, ładowanie węglami przed maratonem?
@samadh1: 1. Dzień treningowy zaczynam od pożywnego śniadania. Jakieś owoce, chleb z miodem, herbata. Jeżeli jadę do południa to nic więcej przed treningiem nie jem. Wtedy na trasę biorę więcej jedzenia. Jeżeli trening mam zaplanowany na popołudnie to jem przed treningiem 3 posiłki: śniadanie, drugie śniadanie (jakaś jajecznica, owoce, warzywa) i obiad (makarony). Po treningu odpoczynek, a kilka godzin po treningu masaż nóg. Zawsze jem białko przed snem w postaci
@Andzej: 1. Po pijaku jechałem raz w życiu i było to dawno temu i nieprawda. Uczucie bardzo dziwne, uderzyłem bez problemu w drzewo. Na kacu kilka razy jechałem, ale była to bardziej katorga aniżeli jazda.
1. Maratony szosowe rozgrywa się na dystansach od 70 km do nawet 240 km. W maratonach MTB dystanse są około 2 razy krótsze.
2. Średnie na etapach płaskich oscylują wokół 40km/h. Na podjazdach stromych jedzie się nawet 10km/h, na średniej stromiźnie ok. 20km/h. Na zjazdach można jechać i 100 km/h. Wszystko zależy od charakterystyki zjazdu, liczy zakrętów, jakości nawierzchni,
@rufin7 napisz coś o taktyce. chodzi mi o duże wyścigi jak TdF.
1. Czy rzeczywiście jest tak, że zanim wyścig wjedzie w góry to nikt nie ma szans wypracować sobie bezpiecznej przewagi, powiedzmy 10 minut, bo stawka jest aż tak wyrównana?
2. Jak wyglądają w czasie etapu zadania lidera, a jak pomocników w drużynie?
@topnews: 1. gdyby każdy się ścigał na własną rękę bez wsparcia kolegów z drużyny to pewnie i byłaby taka sytuacja, że przed górami ktoś miałby dużą przewagę. Niestety dla kibiców każdy ma swoich pomocników, którzy niwelują każdy poważny odjazd z peletonu. Stawka staje się coraz bardziej wyrównana a płaskie etapy coraz bardziej nerwowe czego przykładem są straty np. Contadora na pierwszych etapach.
@Kambodzanin: im mniej kolarz waży tym mniej kilogramów jest do wciągnięcia pod górę. Za to sprinterzy muszą mieć więcej mięsni stąd np. Niemiec Greipel przy 1,84 m waży 82 kg. Ja przy wzroście 185 cm ważę 83 kg co determinuje moje możliwości jazdy po "górach".
@Slababateria: jeżdżę na Stevensie, rower mam z klubu więc nic nie dałem. Nie wart jest więcej jak 3 tys. PLN. Opony standardowe 23mm. Na jednym treningu 150 km. Nie jest to dużo, ale na poziomie jakim się ścigam to wystarcza:)
Komentarze (46)
najlepsze
1. W maratonach rowerowych nie startuję, startuję wyłącznie w wyścigach, w których jedzie cały peleton bądź w jeździe indywidualnej na czas. Startuję wyłącznie póki co w imprezach polskich.
2. w sierpniu mam zamiar wystartować w największym wyścigu amatorów w Hamburgu więc zobaczę jak kolarstwo amatorskie wygląda zagranicą. Z tego co się orientuję to bardzo mocni są amatorzy w krajach, gdzie kolarstwo jest bardzo popularne: Włochy, Francja, Anglia, Niemcy.
3. w
2. Jaką dietę stosujesz przed wyścigiem? Orientacyjnie ile kcal musisz spożyć przed samym wyścigiem i ile w jego trakcie?
3. Jakie są wahania w wadze przed i po wyścigu?
4. Ile l płynów jesteś w stanie wypić? Co pijecie, jakieś ogólnodostępne izotoniki, czy specjalne mieszanki?
2. Przed samym wyścigiem należy się ładować węglowodanami złożonymi. Najłatwiej je przyjąć w formie bułek z miodem, makaronów gotowanych na twardo. W czasie wyścigu wydatkuje się od 1500-4000 kcal, ale większość jest zużywana z glikogenu zgromadzonego w mięśniach przed startem. W trakcie więc wystarczy przyjmować żel lub baton energetyczny 200 kcal
2. Utrzymujesz jakąś dietę w czasie przygotowań? Rozróżnia się okres budowania siły, wytrzymałości, potem zjechanie z wagą, ładowanie węglami przed maratonem?
3. Jak długo się w to bawisz, na jakim poziomie?
4.
1. czy maratony szosowe znacznie różnią się od mtb (w dystansie)?
2. jakie orientacyjnie osiągasz (osiągacie) średnie prędkości na trasie, a jakie na podjazdach i zjazdach?
1. Maratony szosowe rozgrywa się na dystansach od 70 km do nawet 240 km. W maratonach MTB dystanse są około 2 razy krótsze.
2. Średnie na etapach płaskich oscylują wokół 40km/h. Na podjazdach stromych jedzie się nawet 10km/h, na średniej stromiźnie ok. 20km/h. Na zjazdach można jechać i 100 km/h. Wszystko zależy od charakterystyki zjazdu, liczy zakrętów, jakości nawierzchni,
1. Czy rzeczywiście jest tak, że zanim wyścig wjedzie w góry to nikt nie ma szans wypracować sobie bezpiecznej przewagi, powiedzmy 10 minut, bo stawka jest aż tak wyrównana?
2. Jak wyglądają w czasie etapu zadania lidera, a jak pomocników w drużynie?
2. Lider ma za zadanie się nie przewrócić, na
Ile najwięcej zrobiłeś na jednym podejściu?