@olito: Z badań wynika jednoznacznie, że czerwień jest najsilniej stymulującym ludzką psychikę kolorem (...) Czerwony jest kolorem dynamicznym i przykuwającym uwagę (...) Czerwień ze względu na silny ładunek emocjonalny jest bardzo często używana w reklamie. Najczęściej wykorzystuje się tu fakt, że barwa ta wyróżnia się spośród innych i przykuwa uwagę. Warto zauważyć, że wszelkie promocje, czy "okazje" są opisane przede wszystkim na czerwono.
@stasiuuu: Tak tylko jeśli wszystkie proszki są podpisane na czerwono i na pólkach ustawiane są koło siebie, to żaden się nie wyróżnia czyli używanie czerwonego traci sens.
Są pewne standardy różnych opakowań, które ludzie podświadomie przyjmują. Zwróć uwagę na przykład na margaryny - większość z nich jest w kremowym-żółtym opakowaniu a nazwa napisana jest niebieskimi literami. Przeciętny Kowalski nie zdaje sobie z tego sprawy ale projektanci opakowań czy znaków towarowych - już tak
Komentarze (69)
najlepsze
Za wiki.
Maja glownie niebieskie....
Daz, Tide, Dash, Fasclean, Dat...
Biorac pod uwage, ze w Polsce rynek proszkow jest zdominowany przez dwie firmy, mysle, ze uzyte kolory to po prostu kwestia gustu prezesa.