Test bezpieczeństwa w Boeingu 747-8
Jak zachowa się samolot o wadze prawie pół tysiąca ton, z maksymalnie zużytymi hamulcami, pełnym bakiem i bez możliwości hamowania turbinami, kiedy pilot zdecyduje o nagłym przerwaniu startu?
CanisLupusLupus z- #
- #
- #
- #
- #
- 6
Komentarze (6)
najlepsze
- o takiego: http://www.kidiezone.com/kids_website/wp-content/uploads/2007/04/850-unusual-bus.jpg
- ewentualnie takiego: http://www.joe-ks.com/archives_mar2006/Airbus2006.jpg
-
Errata pierwszego komentarza: Ponieważ pierwszy obrazek się nie wyświetla, to tu daję stronę, na której się wyświetli: http://www.kidiezone.com/funny-stuff/funny-pictures/open-air-bus
To nie są opony od roweru. Te od Boeinga 747-8 muszą utrzymać masę 442 ton (masa samolotu z paliwem) + siłę impaktu z podłożem z przypadku niezbyt gładkiego lądowania.
Zatem nie zdziwił bym się gdybyś nawet scyzorykiem nie dał rady przebić takiej opony.
Natomiast na załączony tu wideo hamulce rozgrzały się do temp. ok. 1500 stopni Celsjusza (rozgrzane do czeroności), co groziło wybuchem opon, ale temu zaradziły odpowiednie zawory