Jakiś czas temu w różnych Androidowych aplikacjach było pełno scamowych reklam (w sumie nadal jest, ale innego typu), np. taka:
I taka scamowa reklama pokazuje fajną singlową rozgrywkę, ściągasz grę a tam kolejny multiplayer city builder czy inne MMORPG z pay-to-win, który kompletnie nie ma związku z reklamą. A ja miałem ochotę pograć właśnie w takie rysowanie linii, żeby uratować zwierzaka! (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Cóż poradzić, skoro nie znalazłem takiej gry, to trzeba ją napisać. Więc dziś, po paru miesiącach pracy po godzinach, jest jej premiera na Androida ( ͡° ͜ʖ ͡°) jeśli odniesie jakiś tam sukces, to spróbuję ją wydać też na iOS.
Link do pobrania ze Sklepu Play:
Mam nadzieję że będziecie się dobrze bawić! Bardzo było by mi miło gdybyście pobrali ją i zostawili po sobie ocenę - w innym wypadku po prostu zginie w czeluściach Sklepu Play ( ͡° ʖ̯ ͡°) Z góry dzięki!
FAQ
Co to za gra?
Rysujesz taką linię, która ochroni postać przed czyhającymi niebezpieczeństwami (głównie ptakami). Im krótsza linia, tym więcej gwiazdek.
Jaki silnik i dlaczego?
Unity. Miałem też kiedyś do czynienia z Godotem, który jest moim zdaniem bardziej przyjazny do gier 2D niż Unity i też da się eksportować na wszystkie popularne platformy. Natomiast Unity, przez to że jest popularniejszy, ma lepiej ogarnięte wiele pobocznych rzeczy jak update'y Androidowego SDK, pluginy, reklamy i zakupy w grze itd., na które niepotrzebnie traci się dużo czasu w Godocie i to przeważyło szalę.
Widziałem już podobną grę!
Podczas developmentu mojej gry sam się natknąłem na podobne, ale stwierdziłem, że jak już zacząłem to dokończę, zresztą nic nie kopiowałem, assety (darmowe, z neta) są inne, a kod, level design i efekty specjalne są mojego autorstwa.
Cebula Fun fact - AI zamiast grafika ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Do opracowywania poziomów z wiatrakami potrzebowałem animacji 2D wiatraka, których praktycznie nie ma w sieci. Jest jeden, całkiem niezły, ale kosztuje ok 5$, a uparłem się, żeby wszystkie assety były darmowe, więc... poprosiłem Binga, który używa Dall-E, żeby wygenerował mi spritesheeta z wiatrakami 2D. Po kilkunastu próbach doszlifowania zapytania, AI końcu zrobiła mniej więcej to co chciałem i na podstawie wygenerowanych grafik zrobiłem animację wiatraka, która znalazła się w grze (poziomy 81+).
Komentarze (66)
najlepsze
Pytanko - są jakieś gotowe paczki/implementacje do unity aby zaimplementowac reklamy w taki sposob w jaki Ty to zrobiles, ze dostaje sie za ogladanie diamenty?
Można też zaimplementować reklamy Unity Ads (zamiast/oprócz Google Ads), ale moim zdaniem te z Unity są znacznie bardziej upierdliwe dla użytkownika (trudniej je zamknąć, wyświetla się gorszy chłam itd.), więc zaimplementowałem tylko Google Ads. Można też reklamy innych firm, ale nie próbowałem.
- menu z możliwością wyłączenia muzyki/dźwięków - wolę grać słuchając spotify
- tryb "łatwy" dla grubych paluchów - aby ptaki nie startowały od razu po oderwaniu palucha, tylko jakiś przycisk "zakończ rysowanie" by je odpalał. po oderwaniu palucha oczywiście jakiś znacznik gdzie się skończyło rysować i tylko z tego miejsca można kontynuować
- czasem jak kotek wyleci poza planszę to gra potrafi niemiłosiernie zamulić
-
A nie wiem, taki głupi pomysł, nie mogłeś, że tak powiem, w końcu to unity, a ty tworzysz grę w unity, zrobić tych cholernych animacji wiatraków sam...
No litości, przecież to nie aż tak trudna sprawa, zdecydowanie nie tak by 5 usd za to bulić też.
więc może ja tu czegoś nie rozumiem, co to za wiatraki są, ale jestem przekonany, że jest co najmniej kilka prostych rozwiązań bez żadnego rysowania i kombinowania
może źle zakładam jaki masz poziom, w robieniu gier najważniejsza jest wyobraźnia
Sam pomysł, przygłupie, jest gówno warty, dopóki ktoś go nie wykona.
A poza tym kiedy ostatni raz grałeś w jakąkolwiek grę?
Generalnie wszystkie one polegają one na kolejnych iteracjach, modyfikacjach i mieszaniu tych samych od 30 lat pomysłów i mechanik.
@KKKXX: Stefan patrz, a Biedronka ukradła pomysł Lidlowi na sklepy.