Strefy Czystego Transportu to przywilej dla bogatych? Bezsensowne przepisy
Volkswagen Lupo wyprodukowany w 1999 roku z silnikiem 1.2 TDI emituje zaledwie 84g CO2 na kilometr i zużywa jedynie 3 litry diesla na 100 km, spełniając normę emisji spalin euro 4, wprowadzoną de facto w 2005 roku. Mimo tego, Lupo nie będzie mogło wjechać do strefy czystego transportu już po 2026
astrolove z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 239
- Odpowiedz
Komentarze (239)
najlepsze
Oczywiscie, ze tak. Dziwi mnie tylko, ze daja sie na to nabierac w Polsce. Bo rozumiem na zachodzie, gdzie komunizm to ogladalo poprzednie pokolenie na coraz lepszych ekranach telewizorow zyjac w dobrobycie - tam moga te haselka o jednosci i rownosci chwytac, moga nie znac prawdziwej twarzy. Ale u nas?
@7502-6038: a oni dalej ogrzewają i gotują na gazie ziemnym...¯\(ツ)/¯
Jednakże aby było rzetelnie czy to nie jest tak, że porównanie samego co2 w starym i nowym aucie to za mało?
Stare auto może i ma faktycznie mniejsze co2.
Ale co z innymi substancjami?
Jest tlenek węgla ,azot oraz węglowodory.
@tom579135: Możliwość naprawiania w garażu wymusza wolny rynek. Producent ma wybór stworzyć samochód w ogóle nienaprawialny i sprzedać mało sztuk. Może stworzyć też taki, który będzie się mało psuł i naprawisz go łatwo i tanio - i wtedy nie zarobi na serwisie. Może też chcieć wyważyć te kwestie gdzieś w połowie, biorąc pod
nie ma znaczenia czy jest euro4 czy euro6 w praktyce.
i pm10 dopiero przestalo miec znaczenie od euro4
i co2 od euro6 ma jakies ogracniczenie takze ten.. normy dotycza zarowno co2 jak i pm10
Dwutlenek węgla zaczął być brany pod uwagę dopiero od normy Euro 6D wprowadzonej w 2021 roku (to jest co
co do PM to racja, tylko w praktyce okazuje się, że i tak większośc PM jakie lata w miastach pochodzi z ciepłownictwa i emisji wtórnej,
a raptem 15 proc. ma być z motoryzacji
czyli najbardziej prawdopodobne, że praktycznie nic się nie zmieni po wprowadzeni zakazu wjazdu dla gruzów
czy może ciągle ruch spory i same stare diesle jeżdżą w kółko?
ja mieszkam w Lublinie, u nas jest masakra w tej chwili w centrum, syf niesamowity a na ulicach pusto
w Warszawie macie lepiej ale też nie za wesoło
w mieście wojewodzkim 12-15l
Obwodnice, drogi krajowe 90-110 10l
Autostrada 140-150 15l
Autostrada 140-150 z drabiną na dachu 20l
Te same obiekty honda z 2005 roku z wolnossącym silnikiem 1.8 bez lpg!
Miasto 7
Obwodnice, krajówki 7l
Autostrada 140 9-10
Autoatrada z drabiną 140 12-13.
Jaki sens? Rocznie robione ok 30tys km
@0rdynus: Kruwa JAK? Mam CYVB, w życiu nie widziałem 9 na średniej, no chyba że auto stoi w miejscu, bo szyby zamarzły wewnątrz przy -20. Masto 6-7, krajówka często 4 z przodu. 140 na autostradzie pali równe 7.