Buspas z prawdziwego zdarzenia.
Autobus jedzie po wydzielonym pasie, na większości odcinka jest między prowadnicami które umożliwiają jazdę bez trzymania kierownicy.
Ksebki z- #
- 20
- Odpowiedz
Autobus jedzie po wydzielonym pasie, na większości odcinka jest między prowadnicami które umożliwiają jazdę bez trzymania kierownicy.
Ksebki z
Komentarze (20)
najlepsze
ale za to opony nie zużywają się (co zresztą widać na końcu w autobusie który stoi na przystanku) bo jednak prowadzenie ogarnięte jest równie wyrafinowany brytyjski sposób, czyli małymi kółkami połączonymi mechanicznie z układem kierowniczym i toczącymi się po krawężniku.
Autobus jedzie do 90 km/h
więcej: https://en.wikipedia.org/wiki/Cambridgeshire_Guided_Busway#Incidents
@ZostaneMistrzem: Rozwiń, bo chyba wylane betonowe pasy na podbudowie drogowej, cięższe prefabrykowane "krawężniki" i ewentualne jakieś barierki inne duperele jak na filmie są tańsze niż standardowa infrastruktura tramwajowa. Sama modyfikacja autobusów to podejrzewam, też zostałaby zrobiona pewnie w standardowej cenie autobusu
Według oficjalnych info to tam tramwaje jeżdżą 70km/h czyli wolniej o 20
@NoblePhantasm: Bodbudowa drogowa nie będzie jakoś tańśza od kolejowej.
@NoblePhantasm: Te "krawężniki" trzymają te busy na torze, więc to to nie może być byle prefabrykat wklejony jak na drodze na odorobine betonu - Tam są konkretne siły i konkretne tolerancje wykonania zapewniające prowadzenia tego busa. Ułożenie szyn tramwajowych jest znacznie