Cześć Mireczki. Prośba o wykop effect, bo poza sądem to już chyba nic mi nie zostało w walce z serwisami Asusa i Komputronika.
W październiku 2021 roku zakupiłem ojcu laptopa na oficjalnym koncie Allegro sklepu Komputronik. Około pół roku temu laptop zaczął się zawieszać (czarny ekran i po chwili reset). Zdecydowałem się na RMA bezpośrednio do Asusa z uwagi na szybszy proces reklamacji niż pośrednio przez sklep.
W laptopie została wymieniona matryca, jednak gdy wrócił do mnie problem resetów nadal występował. Odesłałem go ponownie do serwisu Asusa, jednak tym razem laptop został do mnie zwrócony z powodu „braku możliwości odtworzenia objawów”.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/45eb921c135a4e4ee235879a19a91182e9299edbcd079b5746ad7901aabf04e7,w800.jpg)
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/91612c691261cdbf6f4552b95e6278718342b1ceccd44a6b10089abaf9d1b36c,w800.jpg)
Za 3 razem zdecydowałem się odesłać do Komputronika, gdzie jak się pewnie domyślacie efekt był ten sam - laptop bez wad. Wrócił do mnie zdążyłem go tylko odpalić i po paru minutach nastąpił samoczynny restart.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/569ecdda75ef4bb739557b77468ddac7a6311759109f9443b1a1d04beaef119b,w800.jpg)
Dziś udało mi się udokumentować 5 restartów laptopa „bez wad” na jednym nagraniu. Niestety Pan z którym prowadzę korespondencję mailową nie poczuwa się do naprawy laptopa. Przedstawiałem mu krytyczne błędy z podglądu zdarzeń systemu oraz logi z dysku twardego na których widniało 117 przypadków nagłego wyłączenia dysku z powodu utraty zasilania.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/eb6d688c891fdfac7e6f09eb392e34357a396adcfa2d4815186f6bf6f8fe7012,w800.jpg)
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/fc0f369bc4fd2d2e90ba94f70df2c73559fe2cb32c5993be705f5b854885c22f,w800.jpg)
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/8616ec1b3d1d3f25ed45bd12d9423b30291be3f26c8a05eda090318fc5160c05,w800.jpg)
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/9bfbeca1cfe6f5ba158bbb504f23448983691508311facf49341738574216531,w800.jpg)
Do końca gwarancji zostały niecałe 2 miesiące. Czy Komputronik i Asus grają na zwłokę odbijając ciągle piłeczkę?
To co próbowałem ze swojej strony to czysta instalacja systemów Windows 10/11, próbowanie różnych wersji sterowników, sprawdzanie działania komputera z podłączoną baterią i na kablu bez baterii. W każdym przypadku komputer się resetuje.
Zanim pójdę na drogę sądową chciałbym załatwić sprawę polubownie, być może tutaj zaglądają. Niestety mleko się już rozlało i był to mój ostatni zakup zarówno sprzętu Asusa jak i w sklepie Komputronik.
W załącznikach umieszczam wideo z resetów (pocięte żeby nie uploadować 23 minut wideo) oraz raporty z „napraw” i korespondencję mailową z przedstawicielem serwisu Komputronika.
Komentarze (324)
najlepsze
Wysyłka do serwisu, ekspertyza i cyk: "uszkodzenie mechaniczne, odmowa naprawy". I bujaj się w sądach.
* znikające wifi po czasie
* losowe restarty
* ściemniająca się matryca po czasie
* artefakty na matrycy w losowych momentach
* blue screeny w losowych momentach
Zawsze twierdzą, że usterki nie ma lub to wina zewnętrznego oprogramowania. Tylko, że komputery były świeżo po instalkach i za każdym razem kazali robić recovery bo