Generalnie pracuje w branży i u nas raczej wszyscy inżynierzy są świadomi że są dwa główne problemy jeden mały drugi duży:
1. Ten mały to to, by zasilić nawet 50% samochodów elektrycznych potrzeba by w przeciągu 7 lat wybudować 3x elektrownie atomowe..
2. Infrastruktura - głównie kable, ale również stacje i inne elementy - tutaj trzeba by rozkopować połowe miast i miasteczek by móc doprowadzić odpowiednie okablowanie do domów by można było
@Saeglopur: wiadomo że tak ale Norwegia sprzedaje też innym i z samego zapotrzebowania na reszte europy nie wydoli (bo reszta europy też chce tą tranzycje) - tak czy inaczej nie ma szans, 20% aut do 2040 roku jako elektryki to MAKS.
@sorek: Norwegia sama ma problemy bo zabawki na wodę działają jak jest woda. Czyli w suche miesiące mają problemy, zwłaszcza gdy dodatkowo nie wieje wiatr. Zwykle udawało się przykryć je kupując na kontynencie ale w tym roku wszędzie brakowało i lipiec, sierpień + grudzień były poważne braki co objawiło się bardzo wysokimi cenami, nerwowymi działaniami dystrybutorów energii, rządu i apelami ( na razie) o nie ładowanie samochodów. W każdym razie mój
Ze Zmywaka można kręcić bekę ale tutaj hehe ma 100% racji. To co chcą zrobić nam od 2030 (czy tam 2035) to cofnięcie rozwoju naszej cywilizacji. Rozwój to głównie szybka możliwość przemieszczania się z punku A do B. Jeśli zaorają możliwość szybkiego (na obecne standardy) przemieszczania się zakazując używania samochodów spalinowych to to będzie też ICH (euro-komunistów) koniec.
Ale czekej czekej - zakazać może nie zakażą ALE takie #!$%@?ą podatki i opłaty
Zgadzam się z treścią filmu, ale nie rozumiem po cholerę on tam siedzi skoro wszystko (głupizna, niedasizm, dziwne sztuczki technologiczne itd.)mu tam nie pasuje to po co tam zamieszał i nie zamierza wyjeżdżać?
Zgadzam się z treścią filmu, ale nie rozumiem po cholerę on tam siedzi skoro wszystko (głupizna, niedasizm, dziwne sztuczki technologiczne itd.)mu tam nie pasuje to po co tam zamieszał i nie zamierza wyjeżdżać?
@Tytanowy_Lucjan: To są dwie różne rzeczy. Facet tam siedzi, bo wbrew pozorom i wykopowej opinii, to wciąż dobre miejsce do życia. Mógłby również nagrywać filmiki na ten temat, jednak nie znalazłby szerokiej widowni. Wybrał więc przeciwny target, bo
Dlaczego nikt nie mowi o tym, ze w wielu miejscach na zachodzie jak ktos ma stacje ladowania to ta stacja ladowania moze byc zdalnei wylaczone przez wladze? Ludzie sie martwia co bedzie jak wszyscy wlacza... otoz mowie, nic strasznego, kazdy bedzie mial prad w domu. Po prostu: NIE NALADUJECIE SOBIE AUTA
Pytanie - jeżeli u mnie na osiedlu jest 300 mieszkań i po pracy powiedzmy 250 elektrycznych aut ( bo nie wszyscy dojeżdżają autem) podłączy się pod sieć ok godziny 17-19 aby naładować auta to jaki jest pobór mocy i jakiego przekroju kabel musi być dochodzący do osiedla? #elektryka #nauka
@ery78: Nawet gdyby chcieć zapewnić to śmieszne 7 kW na samochód to trzeba 1,7 MW czyli całkiem nowa stacja transformatorowa na 3 transformatory ( 630 kVA).trzeba zasilać po średnim napięciu bo na niskim stosuje się kable max 240 mm2.
Jakaś częściowa elektryfikacja samochodów oznacza minimum podwojenie aktualnej sieci rozdzielczej. Dlatego można się spodziewać mocnego ograniczania możliwości ładowania samochodów elektrycznych. Zresztą wszystkie dokumenty wspominające elektryfikację samochodów mówią również o poważnym ograniczeniu przemieszczania
Zresztą wszystkie dokumenty wspominające elektryfikację samochodów mówią również o poważnym ograniczeniu przemieszczania się ludności.
Więc problem się rozwiąże gdy na osiedlu zostanie tylko 25 samochodów ( dla urzędników odpowiedniego szczebla) a reszta rowery albo kolektywna komunikacja. Jak w Korei Północnej.
@WaldemarBatura: dokładnie. to w zasadzie kończy dyskusję.
Komentarze (34)
najlepsze
Mó nowy j ulubiony cytat
@Rozgryzacz: złoto!
1. Ten mały to to, by zasilić nawet 50% samochodów elektrycznych potrzeba by w przeciągu 7 lat wybudować 3x elektrownie atomowe..
2. Infrastruktura - głównie kable, ale również stacje i inne elementy - tutaj trzeba by rozkopować połowe miast i miasteczek by móc doprowadzić odpowiednie okablowanie do domów by można było
Zwykle udawało się przykryć je kupując na kontynencie ale w tym roku wszędzie brakowało i lipiec, sierpień + grudzień były poważne braki co objawiło się bardzo wysokimi cenami, nerwowymi działaniami dystrybutorów energii, rządu i apelami ( na razie) o nie ładowanie samochodów. W każdym razie mój
Jeśli zaorają możliwość szybkiego (na obecne standardy) przemieszczania się zakazując używania samochodów spalinowych to to będzie też ICH (euro-komunistów) koniec.
Ale czekej czekej - zakazać może nie zakażą ALE takie #!$%@?ą podatki i opłaty
@Tytanowy_Lucjan: To są dwie różne rzeczy. Facet tam siedzi, bo wbrew pozorom i wykopowej opinii, to wciąż dobre miejsce do życia. Mógłby również nagrywać filmiki na ten temat, jednak nie znalazłby szerokiej widowni. Wybrał więc przeciwny target, bo
@Martini12: nisi cum nemo aliud habeat
Ludzie sie martwia co bedzie jak wszyscy wlacza... otoz mowie, nic strasznego, kazdy bedzie mial prad w domu. Po prostu: NIE NALADUJECIE SOBIE AUTA
#elektryka #nauka
Nawet gdyby chcieć zapewnić to śmieszne 7 kW na samochód to trzeba 1,7 MW czyli całkiem nowa stacja transformatorowa na 3 transformatory ( 630 kVA).trzeba zasilać po średnim napięciu bo na niskim stosuje się kable max 240 mm2.
Jakaś częściowa elektryfikacja samochodów oznacza minimum podwojenie aktualnej sieci rozdzielczej. Dlatego można się spodziewać mocnego ograniczania możliwości ładowania samochodów elektrycznych. Zresztą wszystkie dokumenty wspominające elektryfikację samochodów mówią również o poważnym ograniczeniu przemieszczania
@WaldemarBatura: dokładnie. to w zasadzie kończy dyskusję.