Jak działa silnik na sprężone powietrze
Samochody zasilane sprężonym powietrzem, stary pomysł o m.in. polskich korzeniach znowu na fali.
Ksebki z- #
- #
- #
- #
- #
- 92
Samochody zasilane sprężonym powietrzem, stary pomysł o m.in. polskich korzeniach znowu na fali.
Ksebki z
Komentarze (92)
najlepsze
* azot – 78,084%
* tlen – 20,946%
* argon – 0,934%
* para wodna – 0,5–4,0%
* dwutlenek węgla – 360 ppm
* neon – 18,18 ppm
* hel – 5,24 ppm
* metan – 1,70 ppm
* krypton – 1,14 ppm
* wodór – 0,50 ppm
* ksenon – 0,087 ppm
i rozpocznie pobieranie stosownych opłat
gorzej jak wymyślą jakieś limity na korzystanie z powietrza
Energy Source - Death Rate (deaths per TWh)
Coal – world average - 161 (26% of world energy, 50% of electricity)
Nuclear - 0.04 (5.9% of world energy)
Dziękuje i spadaj, niewyszczekany chamie.
@Bolerro
Elektrownia w Bełchatowie miała moc maksymalną podobną do tej w Fukushima 1
http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_pow/tlok2.gif
http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_pow/tlok.gif
Przecież te powietrze należało sprężyć - użyć energii. Z nadwyżką, bo podczas sprężania do wysokich ciśnień powietrze lubi się grzać ( sprężanie adiabatyczne wywołuje wzrost ciśnienia i temp. gazu ) a zatem tak gaz należy ochłodzić ( sprężanie izotermiczne) - marnujemy energię na sposób ciepła, stąd ta nadwyżka energii. Poza tym sprawność silnika na sprężone powietrze
zakładam cenę prądu 0.40zl/kwh
benzyna
35MJ/l czyli 9.7kWh czyli 3.88zl
diesel
37.5MJ/l czyli 10.4 kWh czyli 4,22zl
LPG
27MJ/l czyli 7,5kWh czyli 3zl
już wiemy że z LPG i tak nie wygra
a teraz:
sprawność silnika spalinowego benzynowego to jakieś 33%, diesla 42%
jeżeli sprawność sprężania to 50% i sprawność silnika pneumatycznego to też 50%
co daje sumaryczną sprawność 25% to już się nie opłaca
do tego marne osiągi, które na mrozie będą jeszcze marniejsze
Link dodany przez kogoś w powiązanych. Powiedz mi że te pojazdy są głosne..
...chyba dobre wyliczenia?
Hm... nie wiem, czy chciałbym jeździć z butlą w bagażniku o ciśnieniu 300barów!!!
Elektrownie atomowe to jeszcze większe bomby, a nikt się nie boi, że pieprznie ...
Oczywiście zabezpieczenia muszą być, ale nie jeździ się po to, by się roztrzaskiwać.
Niemniej jednak, jeśli zależy Ci na bazpieczeństwie przed wybuchem, to pierwsze 2 miejsca mają egzekwo : auto elektryk i auto diesel.
PS: Sprężone powietrze z całą pewnością jest bezpieczniejsze od sprężonego wodoru - tzw. "paliwa przyszłości" owianego
PS. to news sprzed 5 lat.
Poza tym dziwi mnie nieco waga samochodu - przecież butle z powietrzem muszą mieć dużą wytrzymałość a więc i ciężar... czyżby nie były metalowe? No - jakie by nie były - muszą zajmować sporo miejsca.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80570,8419481,Chorwacja__dwoje_Polakow_zmarlo_po_wybuchu_butli_nurkowej.html