Jak działa silnik na sprężone powietrze
Samochody zasilane sprężonym powietrzem, stary pomysł o m.in. polskich korzeniach znowu na fali.
Ksebki z- #
- #
- #
- #
- #
- 92
Samochody zasilane sprężonym powietrzem, stary pomysł o m.in. polskich korzeniach znowu na fali.
Ksebki z
Komentarze (92)
najlepsze
* azot – 78,084%
* tlen – 20,946%
*
Energy Source - Death Rate (deaths per TWh)
Coal – world average - 161 (26% of world energy, 50% of
http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_pow/tlok2.gif
http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_pow/tlok.gif
Przecież te powietrze należało sprężyć - użyć energii. Z nadwyżką, bo podczas sprężania do wysokich ciśnień powietrze lubi się grzać ( sprężanie adiabatyczne wywołuje wzrost ciśnienia i temp. gazu ) a zatem tak gaz należy ochłodzić ( sprężanie izotermiczne) - marnujemy energię na sposób ciepła, stąd ta nadwyżka energii. Poza tym sprawność silnika na sprężone powietrze
zakładam cenę prądu
do tego marne osiągi, które na mrozie będą jeszcze marniejsze
Link dodany przez kogoś w powiązanych. Powiedz mi że te pojazdy są głosne..
...chyba dobre wyliczenia?
Hm... nie wiem, czy chciałbym jeździć z butlą w bagażniku o ciśnieniu 300barów!!!
Elektrownie atomowe to jeszcze większe bomby, a nikt się nie boi, że pieprznie ...
Oczywiście zabezpieczenia muszą być, ale nie jeździ się po to, by się
PS. to news sprzed 5 lat.
Poza tym dziwi mnie nieco waga samochodu - przecież butle z powietrzem muszą mieć dużą wytrzymałość a więc i ciężar... czyżby nie były metalowe? No - jakie by nie były - muszą zajmować sporo miejsca.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80570,8419481,Chorwacja__dwoje_Polakow_zmarlo_po_wybuchu_butli_nurkowej.html