Tesla Semi z chipsami przejedzie 684 km, a z ładunkiem napojów - tylko 160 km
PepsiCo ma już w swojej flocie 36 ze 100 ciężarówek Tesla Semi, które zarezerwowała w 2017 roku - aktualnie wożą one lekkie przekąski Frito-Lay.
zuluspl z- #
- #
- #
- 60
PepsiCo ma już w swojej flocie 36 ze 100 ciężarówek Tesla Semi, które zarezerwowała w 2017 roku - aktualnie wożą one lekkie przekąski Frito-Lay.
zuluspl z
Komentarze (60)
najlepsze
a
bo rzeczywistość nie ma za wiele wspólnego z tym znaleziskiem:
https://insideevs.com/news/627284/pepsico-will-initially-use-tesla-semi-for-trips-425-100-miles/
@NieMuszeWszystkichLubic: W artykule jest chaos informacyjno obrazkowy. Jakieś wklejki mające niejako sugerować, że Semi nie ma prawa działać... A wszystko na podstawie... innych ciężarówek, nie Tesli ;-)
Nie ma absolutnie żadnej wzmianki w z przejazdu Tesli z pełnym załadunkiem i zasięgu 500 mil.
IMHO kolejny super fajny artykuł pokazujący jak lobby paliwowe/petrochemiczne oczernia elektryki bo im biznes psują.
No i dodatkowo:
684km czyli około 7-8 godzin jazdy z prędkością 90km/h.
To czego chcieć więcej od takiej ciężarówki?
Chipsy będą wozić elektrykami a napoje spalinowkami.
Jeśli Pepsi chce z tym eksperymentować to niech sobie eksperymentują, skoro
Zresztą tak jak pisze, to jest 8 godzin jazdy z prędkością autostradową, doliczyć do tego załadunki/rozładunki gdzie ciężarówkę można ładować i wychodzi cały dzień roboty kierowcy.
@zuluspl no to w koncu ma zasięg 160km czy ma po prostu na takich trasach jeździć? xD
Akurat o ile semi to beznadziejna konstrukcja z punktu widzenia kierowcy, tak w elektrykach obciążenie nie wpływa aż tak bardzo na zużycie energii
Fizyka jest taka sama dla ciezarowek spalinowych i ciezarowek elektrycznych.
Opory toczenia rosną liniowo z wagą auta. Czyli w ciezarowke o masie 20 ton, po doladunku 20 ton wzrastaja oporty toczenia ok dwukrotnie.
Jednak opory powietrza tez trzeba wliczyc - a te sa takie same w obu ciezarowkach.
Suma sumarum moge sie spoziewac spadku zasiegu o jakies 30-40% przy obciazonej ciezarowce, a nie spadku o 75%
Scania R460 Super z Euro 6 pali 28 litrów na 100km, przy ladunku 44 tony, na pusto ok 18 l/100
Naładowanie baterii Semi do 80%, na specjalnej ładowarce ma trwać do 45 minut co 700km
W idealnych warunkach, byłoby tak jak mówisz - ale drogi mają wzniesienia, zatem