Dzień dobry.!
Chciałbym wszystkich szanownych użytkowników wykop.pl ostrzec przed firmą x-kom(x-kom.pl) oraz opisać jakie niemoralne praktyki stosuję aby nie oddawać pieniędzy za zepsuty sprzęt, którego prawdopodobnie nie da się naprawić.
Rok temu zamówiłem od nich laptopa MSI GF75 za ponad 6 tysięcy złotych. Z laptopem zaczęły się dziać dziwne rzeczy 3 miesiące temu, mianowicie podczas użytkowania nagle zacinało obraz i nic się nie dało zrobić. Problem z dnia na dzień się nasilał oraz występował coraz częściej. Nie wiele myśląc zgłosiłem problem na gwarancję zamiast na rękojmie(tutaj mój błąd) w celu rozwiązania tej sytuacji. Szczegółowo wszystko opisałem, sprzęt osobiście odwiozłem im do sklepu. W sklepie Pani, która mnie obsługiwała poprosiła o włączenie urządzenia w celu udokumentowania zdjęciowo usterki. Nie minęło wiele czasu bo może 2 minuty i usterka wystąpiła a laptopa za chwile nie dało się już włączyć. Ja również wcześniej załączyłem odpowiednie zdjęcia do mojego zgłoszenia, tak aby nikt w serwisie nie miał wątpliwości o co dokładnie chodzi.(zdjęcie nr 1,2,3)
Po 2-3 tygodniach dostałem informację, że laptop jest w 100% sprawny i mogę go sobie odebrać, do laptopa dostałem kartkę z protokołem naprawy oraz informacją, że wszystko jest w porządku. Bardzo mnie to zdziwiło ponieważ doskonale wiedziałem, że nic nie jest w porządku. Gdy odbierałem laptopa osobiście zacząłem dopytywać obsługę salonu o co chodzi, skoro nawet tutaj przy oddawaniu sprzętu zostały zrobione zdjęcia pokazujące usterkę i doskonale było widać, że laptop jest zepsuty. W odpowiedzi usłyszałem, że może nic mechanicznie nie zmieniali ale mogli wykonać jakieś operacje na urządzeniu co poskutkowało naprawieniem sprzętu. Gdy otworzyłem laptopa w domu wyglądał dosłownie jak w momencie gdy go im zawoziłem, dosłownie nic nie zostało w nim naprawione, co więcej podobno serwisant MSI, który podpisuje się numerem R409 NIE DOŚWIADCZYŁ DOSŁOWNIE ŻADNCYH PROBLEMÓW ZE SPRZĘTEM oraz według jego testów wszystko zostało sprawdzone i działa w 100%. (zdjęcie nr. 4)
Tak więc próbowałem się skontaktować z x-kom w celu wyjaśnienia sytuacji jednak jedyne czego się dowiedziałem to jest to, że mam dzwonić sobie do MSI a oni mają to za przeproszeniem w dupie bo przecież wszystko działa jak należy a jak nie to mam sobie znowu złożyć reklamacje. No więc próbowałem się dodzwonić do MSI w celu wyjaśnienia sprawy jednak żaden z dosłownie 5 numerów jakie udało mi się znaleźć nie działał, włącznie z numerem, który mam na kartce serwisowej, w którym jest zapewniane, że komputer jest sprawny.
A więc nie zostało mi nic innego jak po raz kolejny złożyć reklamacje, tym razem już konkretnie na zasadach rękojmi. Tym razem zostały nagrane filmy pokazujące jak laptop się zacina dosłownie po kilku minutach użytkowania, tak aby genialni serwisanci nie mogli napisać, że nic się z komputerem nie dzieje. Kolejny miesiąc czekania, warto tu nadmienić, że jeżeli chcemy zastosować rękojmie to x-kom zmienia strategie i bardzo stara się utrudniać wszelki kontakt oraz jakiekolwiek udzielanie informacji przez telefon, jedyna droga kontaktu to dział prawny w przez wiadomości e-mail, na odpowiedz oczywiście mają kilka dni roboczych. Podsumowując nie da się z nikim skontaktować bezpośrednio przez telefon oraz skonfrontować informacji oraz nikt dosłownie nic nie chce powiedzieć o sprawie zasłaniając się brakiem upoważnienia jeżeli chodzi o sprawy związane z rękojmią. W trakcie tego miesiąca dowiedziałem się tylko, że moje żądanie nie zostanie uwzględnione(wymiana sprzętu na nowy) tylko mój sprzęt zostanie naprawiony.
Dochodzimy do momentu dnia dzisiejszego, w którym totalnie niespodziewanie po ponad miesiącu czekania odwiedził mnie kurier, jakie było moje zdziwienie gdy odbierałem od niego laptopa. Nie dostałem dosłownie żadnej informacji na temat tego, że zostanie on dziś dostarczony oraz co się stało z tym laptopem, co zostało naprawione ale mówie w porządku, mam nadzieję, że tym razem jest po temacie. Jak już każdy czytający ten tekst się na pewno spodziewa nic nie zostało naprawione, dosłownie rozpakowałem laptopa i już wiedziałem, że nic w nim nie zostało zrobione ale dalej wierzyłem, że to tylko moje nastawienie i laptop jest naprawiony. Tym razem nie dostałem żadnej kartki z informacją co było naprawiane, kto to naprawiał, kiedy naprawiał, dostałem sam goły laptop bez żadnej informacji gdziekolwiek. W tym momencie nawet sprawdzenie manualne statusu reklamacji jest niemożliwe na ich stronie. Oczywiście przez telefon nikt mi nic nie może powiedzieć bo tylko dział prawny przez pocztę może udzielić mi informacji co zostało naprawione oraz kto to naprawiał. Przed chwilą również dzwoniłem do MSI, tym razem ku mojemu zaskoczeniu ktoś odebrał ale nie mógł mi pomóc bo nie posiadam kartki z protokołu z numerem zlecenia wewnętrznego, KTÓRA JAK TWIERDZĄ MUSI BYĆ W PACZCE W LAPTOPEM A JAK JEJ NIE MA TO MI JĄ X-KOM WYJĄŁ I ODESŁAŁ BEZ, CIEKAWE CZEMU ?( ͡° ͜ʖ ͡°)
Podsumowując x-kom to firma, która naprawia mi laptopa od około 3 miesięcy dosłownie nic z nim nie robiąc, co więcej laptop służy mi do pracy i ponoszę realne straty finansowe przez tą firmę, sam serwis MSI to również jakiś żart. Obstawiam, że laptop jest zepsuty i nadaję się na śmietnik a x-kom celowo przedłuża cały proces bo nie chce oddać pieniędzy, niestety tym razem będą już zmuszeni to zrobić ponieważ prawo stoi po mojej stronie :) Także mam nadzieje, że było warto utrudniać mi życie przez tyle czasu, dodam tylko, że jak wystąpiłem z 1 reklamacji rękojmi to odpowiedz dostałem dosłownie 14 dnia, ponieważ taki mają termin wiążący. Wszystko po prostu jest utrudniane z ich strony, nie polecam korzystania z ich usług oraz mam nadzieje, że jak najwięcej osób dowie się o tej sprawie i zaprzestanie korzystać z ich sklepu. Ja tymczasem złożyłem oczywiście poraz kolejny reklamację z tytułu rekojmi i jutro im go odsyłam i czekam na zwrot pieniędzy ale tyle ile czasu i nerwów na nich straciłem to nie polecam każdemu... Teraz tym bardziej będą na pewno przedłużać zwrot ale trudno, ostrzegałem ich, że jak mi zrobią taki sam numer po raz kolejny i odeślą zepsutego laptopa to postaram się nagłośnić sprawę, bardzo proszę o wykopanie :)
Zdjęcie nr 1 - https://imgbb.com/8Bmk0gD
Zdjęcie nr 2 - https://imgbb.com/C14VhVm
Zdjęcie nr 3 - https://imgbb.com/cTcjybC
Zdjęcie nr 4 - https://ibb.co/mq7wmfP
Obecna sytaucja filmowa po 1 odpaleniu dzisiaj -
Po 15 minutach oczywiście laptop wyglądał już tak
https://ibb.co/mRvr2ms
Przy kolejnej próbie odpalenia już nawet ekran nie działa i wygląda tak
https://ibb.co/1mTb6kv
Jak ktoś bardzo będzie chciał to mogę udostępnić filmy zamiast zdjęć jeżeli chodzi o sytuacje obecną, miałem jakiś problem z uploadem na yt filmów więc dałem zdjęcia, nawet 1 jest screen z shorta, który nagrałem do zgłoszenia natomiast na dole były moje dane dlatego nie chce wrzucać całości filmu ale mogę podciąć cały film jak screena i na nowo uploadować już bez tych danych, sytuacja i tak wygląda identycznie jak na zdjęciu więc nie wiem czy jest sens.
Komentarze (145)
najlepsze
OP-ie, Rękojmia i miesiąc czekania? Po 14 dniach masz informację zwrotną. Trzeba było wybrać wymianę na nowy lub zwrot kasy. A nie miesiąc bujania się niewiadomo z czym…
@malymiskrzys: Główny problem to ujowe "autoryzowane" serwisy. Sprzedawca w większości przypadków jest tylko pośrednikiem pomiędzy serwisem a klientem.
X-Kom zapewne nawet tej paczki nie otwiera. Jeśli otworzył, to wiedział, że klient awanturnik i nie ma pojęcia jak działa obieg serwisowy i będzie się darł na bogu ducha winnych ludzi za stanowiskiem.
Rękojmia musiałaby być potwierdzona ekspertyzą jeśli chciałbyś wymienić sprzęt na nowy, a ta znów musi zostać zrobiona przez autoryzowane centrum serwisowe MSI, a nie X-Kom. Na podstawie ekspertyzy X-Kom dostaje pieniądze za wymieniony sprzęt, lub sam MSI wysyła nowy sprzęt.
Pracowałem w ACS telefonów, miałem takich awanturników na pęczki. Wymieniało się im czasem sprzęt na zasadzie "niech żre i #!$%@?".
Faux Pas też się zdarzały, raz się próbowało to kryć, a raz podkulało się ogon i szło się na rękę klientowi.
Żyjecie @x-kom?
Ej co jest z wami @x-kom? ukrywacie się?
@x-kom hop hop nie udawajcie że was nie ma
@x-kom no i jak tam?
@x-kom @x-kom @x-kom
X-Kom czy MSI?
Tu nie o zbieg okoliczności chodzi. Tu chodzi o to, że X-Kom tu pośredniczy w całym procesie, jak kasjerka w biedronce przy pytaniach o drożejące wędliny od emerytów i karyn.
Jeśli w systemie MSI (potwierdzone na infolinii) było zgłoszenie o ponownym przyjęciu sprzętu, to znak, że albo nie wysłali raportu (zdarzało się i w naszym serwisie), albo X-Kom to wyjął by oszczędzić