Myślę, że właśnie napisał sobie CV które pozwoli mu wybierać wśród ofert które właśnie dostał od każdej firmy/startupu poważnie działającej w branży "New space" ;).
@Chrzonszcz: Coś w tym jest, ale jednak to samodzielne badania, praca, rozwój i finalnie działający odpowiednik w mikro skali. Idealnie pasowałby do zespołu inżynierii odwrotnej. Tylko pogratulować.
Ciekawe jak projekt wygląda od strony technicznej. Z shotów widać tylko jakiś model stabilizacji sterownika pid na skok jednostkowy, ale w ten sposób sterował procesem lądowania? Czyli generalnie w pompie mógł mieć to gdzie wyląduje, a ważne, aby tylko nie roztrzaskać się o ziemie. Ciekawe też jak parametryzował zmienne w układzie. Przypuszczam, że założył stałą masę, bo pracą silnika na paliwo stałe nie daje możliwości korekty ciągu. Z drugiej strony ewidentnie czuć
@mojemirabelki: W jednym z filmów opowiada o swoim kontrolerze lotu. Wydaje się być to zdecydowanie bardziej skomplikowane niż PID. Ma inercyjną "nawigację" korygowaną odczytami gps i pare innów bajerów.
Pewnie masę miał stałą, bo pracą silnika na paliwo stałe nie daje możliwości korekty ciągu.
@mojemirabelki: przecież steruje ciągiem za pomocą tego ceramicznego pindola dterowanego serwami a automatyka - no cóż, obecnie moc obliczeniowa prostych mcu pozwala #!$%@?ć taki model, że ja #!$%@?..
Szczerze? Mega wow. Może to nie jest to samo osiągnięcie co prawdziwa rakieta, bo model jest jednak uproszczony, ale mimo wszystko wow. Trzeba sporo pracy i wiedzy żeby coś takiego zbudować i doprowadzić do działania.
Czyli, gość musiał zaprojektować i wdrożyć : - silnik strumieniowy - sterowniki do obsługi silnika - komputer do kontroli ciągu, przyśpieszenia, pozycji, prędkości - oprogramowanie do kompa i sterownika
Największa trudność to mała bezwładność całego układu , przy większej masie by to wyszło lepiej ale musiałby mieć już inny silnik - czyli miał 2 x trudniej. Nieźle.
Trzeba przyznać że ma gość pasję i łeb do tego. Z drugiej strony mieszka w USA. Przez co ma o wiele łatwiejszy dostęp do bardzo fajnego i względnie taniego sprzętu. U nas dostęp do tych wszystkich urządzeń które pokazuje na starcie dla przeciętnego entuzjasty to marzenia. Tam jedzie sobie np do takiego MicroCenter czy innego podobnego i kupuje. Owszem można się bawić przez Ali (express czy babę) ale to nie to samo.
@severh: Choćby że wstępu, drukarki 3d, maszyny cnc i inne bajery ( ͡°͜ʖ͡°) czyli lekka reka minimum 10k na start u nas. Nie wspominając o tym że silniki na paliwo stałe w Polsce (własnej produkcji) są nielegalne ^^
Komentarze (75)
najlepsze
@mathmed: Technologia już dawno wykracza po za nasze wyobrażenia,kwestia jest taka kogo wielki brat dopuści i kiedy ?
Białych też się zatrudnia, no bo ktoś tą pracę w końcu musi wykonać.
Tylko pogratulować.
@mojemirabelki: przecież steruje ciągiem za pomocą tego ceramicznego pindola dterowanego serwami
a automatyka - no cóż, obecnie moc obliczeniowa prostych mcu pozwala #!$%@?ć taki model, że ja #!$%@?..
Może to nie jest to samo osiągnięcie co prawdziwa rakieta, bo model jest jednak uproszczony, ale mimo wszystko wow.
Trzeba sporo pracy i wiedzy żeby coś takiego zbudować i doprowadzić do działania.
- silnik strumieniowy
- sterowniki do obsługi silnika
- komputer do kontroli ciągu, przyśpieszenia, pozycji, prędkości
- oprogramowanie do kompa i sterownika
Największa trudność to mała bezwładność całego układu , przy większej masie by to wyszło lepiej ale musiałby mieć już inny silnik - czyli miał 2 x trudniej. Nieźle.
Z drugiej strony mieszka w USA. Przez co ma o wiele łatwiejszy dostęp do bardzo fajnego i względnie taniego sprzętu. U nas dostęp do tych wszystkich urządzeń które pokazuje na starcie dla przeciętnego entuzjasty to marzenia. Tam jedzie sobie np do takiego MicroCenter czy innego podobnego i kupuje. Owszem można się bawić przez Ali (express czy babę) ale to nie to samo.
Choćby że wstępu, drukarki 3d, maszyny cnc i inne bajery ( ͡° ͜ʖ ͡°) czyli lekka reka minimum 10k na start u nas. Nie wspominając o tym że silniki na paliwo stałe w Polsce (własnej produkcji) są nielegalne ^^