To może Warszawa jest inna, ale sporo inwestycji w centrum sa wyposazone w takie myjki, dodatkowo raz dziennie po ulicy jeździ pojazd czyszczący jezdnię.
Byłoby super, ale chyba u nas nie realne. Przykładowo od 1,5 roku remontują drogę w mojej okolicy. Ruch odbywa się wahadłowo, a na drodze porobili dziury i pozasypywali je jakimś świństwem. Kurzy się tak niesamowicie, że wypadałoby myć auto każdego dnia... Po kilku razach zrezygnowałem i myję auto raz na kilka miesięcy, ale wygląda jakbym przyjechał z offroad. Ale najlepsze w tym wszystkim jest to, że to odcinek 100m i od pół
Nie ma problemu, pytanie czy inwestorzy chca za to placic, bo utrzymanie placos budowy sie wycenia przy tworzeniu budzetu, nie zawsze sa to myjki, ale cos tam jest
@artekF: Rzecz w tym, że decyzja o tym czy montować takie systemy powinna być ekonomicznie oczywista. Inwestor powinien ponośić wszelkie koszty związane z utrzymaniem czystości, ten problem można rozwiązać na wiele sposobów, potrzebne jest tylko wykreowanie odpowiednich przepisów. Przykładowe rozwiązanie masz na górze, tutaj rozwiązanie nr 2: W przypadku stwierdzenia zabrudzenia drogi, gmina bez przetargu, w trybie natychmiastowym wysyła na miejsce firmę która tą drogę wyczyści, gmina płaci fakturę a następnie
@artekF: Rzecz w tym, że decyzja o tym czy montować takie systemy powinna być ekonomicznie oczywista. Inwestor powinien ponośić wszelkie koszty związane z utrzymaniem czystości, ten problem można rozwiązać na wiele sposobów, potrzebne jest tylko wykreowanie odpowiednich przepisów. Przykładowe rozwiązanie masz na górze, tutaj rozwiązanie nr 2: W przypadku stwierdzenia zabrudzenia drogi, gmina bez przetargu, w trybie natychmiastowym wysyła na miejsce firmę która tą drogę wyczyści, gmina płaci fakturę a następnie
@zly-planetarianin: w UK (a przynajmniej to co widzę w Londynie) to w ogóle place budowy są na elegancko ogarnięte. Z zewnątrz zazwyczaj nawet nie widać, że tam jest budowa i #!$%@? na placy. Elegancko ogrodzone, zabezpieczone, oznakowane, oświetlone. Ogrodzenia są pomalowane i nie widać przez nie co się dzieje z tyłu.
Żeby jeszcze jakoś samej budowlanki odzwierciedlała to jak porządnie są (z zewnątrz) utrzymywane budowy ( ͡°͜ʖ͡
Nie w temacie, ale inspirowane filmem: czy ktoś mi może wyjaśnić, jakie znaczenie mają w ciężarówkach, autobusach i innych dużych pojazdach te, hmmm... "kołpaki", które czasem są wklęsłe, a czasem wypukłe? Na tym filmie widać to akurat w 47 sekundzie. Czy to ma jakieś praktyczne znaczenie?
@Aqwart2: Z neta: "Ze względu na duże obciążenie offset przednich felg powinien być jak najbliższy zera, aby ułatwić skręcanie kół przy małej prędkości albo wręcz w czasie postoju. Stąd też ich kształt - brak wklęsłości. Płaszczyzna mocowania felgi powinna się po prostu pokrywać z jej płaszczyzną symetrii.
Na pozostałych osiach montuje się opony parami. Są bardzo ciężkie, w dodatku często całostalowe. Łączny ciężar felgi i opon wynosi kilkaset kilogramów. Głęboka wnęka
Fajna instalacja, ale w realiach prowadzenia prac ziemnych wyjazd z budowy bardzo często się zmienia, a postawienie myjki z odstojnikiem z filmu zabiera miejsce i generuje dodatkowe koszty. Taniej wychodzi zamiatarka. ¯\_(ツ)_/¯ Nawet na nagraniu widać, że to raczej kopalnia, a nie budowa. A cała operacja IMO, gdy jest sucho nie ma sensu - wystarczy przejechać przez stanowisko bez mycia.
Komentarze (179)
najlepsze
Ale najlepsze w tym wszystkim jest to, że to odcinek 100m i od pół
Żeby jeszcze jakoś samej budowlanki odzwierciedlała to jak porządnie są (z zewnątrz) utrzymywane budowy ( ͡° ͜ʖ ͡
najbliższy zera, aby ułatwić skręcanie kół przy małej prędkości albo
wręcz w czasie postoju. Stąd też ich kształt - brak wklęsłości.
Płaszczyzna mocowania felgi powinna się po prostu pokrywać z jej
płaszczyzną symetrii.
Na pozostałych osiach montuje się opony parami. Są bardzo ciężkie, w
dodatku często całostalowe. Łączny ciężar felgi i opon wynosi
kilkaset kilogramów. Głęboka wnęka
Nawet na nagraniu widać, że to raczej kopalnia, a nie budowa. A cała operacja IMO, gdy jest sucho nie ma sensu - wystarczy przejechać przez stanowisko bez mycia.