Prosty pomysł, który oszczędzi prąd w laptopach
![Prosty pomysł, który oszczędzi prąd w laptopach](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_troGCvRKzIJ8qScq0gMQoQV0bTmVxMJ4,w300h194.jpg)
Wonyoung Kim, student Harvardu, wynalazł chip, który zmienia napięcie procesora pod wpływem obecnego wykorzystania jego zasobów. W przeciwieństwie do rozwiązań stosowanych teraz, chip robi to natychmiastowo, skutecznie zmniejszając...
- #
- 47
Komentarze (47)
najlepsze
Powinno być 10% kosztów produkcji procesora.
No i wykres wydaje się dziwny, wzrost następuje niby trochę po tym jak było użycie równe lokalnemu maksimum ale czemu wcześniej w tych samych warunkach następuje spadek?
Ale takie rozwiązanie nie jest lekarstwem na (duży?)pobór prądu przez procesor, prąd pobierany przez niego jest mniej wiecej proporcjonalny do częstotliwości taktujacej rdzeń.
Każdy mikrokontroler(uC) ma podane w nocie katalogowej na jakie przedziały napięc przypada max częstotliwosc taktowania( przykładowo dla 2,5V 4MHz a dla 5V 20 MHz ) , co przekłada się
aha :D
"Zrobił wilk elektrownię, lecz by prąd uzyskać
Spalał w niej cały węgiel z kopalni od liska.
Kopalnia z elektrowni cały prąd zżerała,
Stąd brak prądu i węgla. Ale system działa!"
Tytuł sugeruje, jakoby nikt dotąd na to nie wpadł. Bzdura. Takie rozwiązanie jest stosowane od lat.
Czip rozpoznaje także, które części procesora nie są wykorzystywane i odcina od nich prąd
Czyli dubluje funkcje zaimplementowane we współczesnych procesorach (np nehalem i późniejsze), gdzie poszczególne części rdzenia, ba nawet całe rdzenie, mogą być wyłączane, kiedy nie pracują. Dobry pomysł, tyle że "domowe" procesory korzystają z tego od
Komentarz usunięty przez moderatora
Ponadto o ile może procesorom to nie szkodzi to wiatraczki ciągłego przyśpieszania i spowalniania już chyba nie lubią. Zresztą spójrzcie na np. lodówki - to nie jest układ binarny, powyżej
Dekodowanie filmów zużywa prawie cały czas tyle samo zasobów- u mnie to akurat od 34 do 38pct zasobów proca dla 1080p. Pamiętaj, że to nie jest gra, w której przy małej ilości rzeczy karta i proc mają lżej, bo nie muszą liczyć shaderów, AA, fizyki dla każdego nowego przedmiotu. No chyba, że mówisz o renderowaniu filmów, ale tam zazwyczaj zużycie to od 98 do 99pct zasobów.
W dodatku, co