Gigantyczne podwyżki cen usług dla klientów firmy kurierskiej Pekaes.Nawet 2000 zł za wysyłkę jednej palety.
"PEKAES więcej niż możesz oczekiwać?"
Dla części klientów firmy PEKAES ten slogan reklamowy brzmi jak żart.
Część przedsiębiorców współpracujących z PEKAESEM twierdzi ,iż zaskoczona została gigantycznymi fakturami za świadczone usługi.Firma kurierska Pekaes części swoich klientów podniosła ceny usług nawet o 500 %. W skrajnym przypadku cena za transport 1 palety dochodzi nawet do 2000 zł.Ceny zaproponowane niektórym klientom przez PEKAES są nawet kilkukrotnie wyższe niż standardowa cena rynkowa.Gigantyczne podwyżki nałożone zostały na najmniejszych polskich przedsiębiorców ,którzy nie nadawali jakieś bardzo dużej ilości palet miesięcznie.Przedsiębiorcy którzy otrzymali nieoczekiwanie gigantyczne faktury do zapłaty za usługi przewozowe są załamani.Kwota 5 a czasami nawet 10 000 zł w przypadku malej firmy może czasami stanowić o jej istnieniu.
Jak tłumaczy tą sytuację firma kurierska PEKAES.
Firma kurierska skorzystała z zapisu w umowie z klientami dającego jej prawo do zmiany stawek za usługi z uwagi na wzrost kosztów.W listopadzie zeszłego roku wysłała do każdego z klientów informację o podwyżkach.Dołączając cennik napisany mikroskopijnej wielkości czcionką.Spora część drobnych przedsiębiorców bazując na zaufaniu do swoich kontrahentów nie zagłębiała się w szczegóły uznając ,że codziennie wszystko drożeje i ten list to tylko kolejna informacja o podwyżce która wyniesie pewnie ileś tam procent.Doświadczenie życiowe uczy jednak ,iż to co najważniejsze we wszelkiego rodzaju przesyłanych informacjach napisane jest najmniejsza czcionką.
Jak firma kurierska odpowiada na reklamacje klientów.
PEKAES odrzucił reklamacje składane przez klientów.Początkowo wzrost cen 0 500 % na fakturach tłumaczył wzrostem kosztów. Na uwagę ,że przecież cena paliwa i innych kosztów przewoźnika nie wzrosła o 500 procent zmienił stanowisko twierdząc ,iż miał prawo wpisać na fakturze gdyż poinformował klienta o zmianach.Zwykle zapis w umowie wykorzystywany jest aby szybko poinformować kontrahenta gdy zmienią się koszty paliwa i inne składowe usługi przewozowej.Nie ma wtedy konieczności aneksowania podpisanej umowy.
Moim zdaniem w przypadku podwyżki o 500 % firma przewozowa powinna mieć pewność ,że każdy z klientów jest świadomy tej podwyżki.Wystarczyło poprosić o aneksowanie podpisanej umowy lub kontakt ze strony opiekuna klienta.
Może moja informacja uchroni kogoś przed utratą kilku lub kilkunastu tysięcy złotych.
Komentarze (4)
najlepsze
Z cennika wynika, ze 2200zł to przesyłka 15m³/5ton (i odległość 900km).
-po pierwsze to chyba nie jest paleta
-po drugie serio, wczesniej mozna bylo za mniej niż 500zł wysłać 5 ton za granice?