Lód uwięził dziesiątki statków na rosyjskiej Północnej Drodze Morskiej
Ponad 20 statków zostało uwięzionych na różnych etapach trasy przez Północną Drogę Morską w Arktyce, która jest promowana przez Rosję jako alternatywa m.in. dla Kanału Sueskiego. Winnym tego stanu rzeczy jest rosyjska służba meteorologiczna,...
unizony_sluga z- #
- #
- #
- #
- 103
Komentarze (103)
najlepsze
Wyjątkowo trudny akwen, bez praktycznie żadnych pomocy nawigacyjnych, bez żadnych znaczących portów, wymagający statków w wysokiej klasie lodowej(tak, nawet za lodołamaczem), z próbami mniej lub bardziej komercyjnej żeglugi od 80 lat ze średnio 20 statkami handlowymi przechodzącymi w roku, z takim zapotrzebowaniem że
W tranzycie Europa-Azja (czyli tak jak się powszechnie rozumie Pólnocną Drogę Morską) raptem 3-4 razy więcej jak przeładowuje wyśmiewany Elbląg.
Oczywiście, to się może kiedyś zmienić - słyszę o tym od ~30 lat ale po za chciejstwem nie ma
10-30 tysięcy dolarów
Witajcie w epoce ocieplenia klimatu.
Expect unexpected.
Życie na Ziemii robi się coraz ciekawsze, jak w chińskim przekleństwie.
Że nie robi się cieplej, tylko pogoda robi się bardzie zmienna i gwałtowna?
Przedszkole wykopowe
Tak w uproszczeniu, przez więcej CO2 jest cieplej, tobi się lód na biegunach, to wpływa na ochłodzenie wody i prądów oceanicznych, które w wielu miejscach globu determinują klimat "niekontynentalny". Klimat na który wpływają prądy oceaniczne ściera się z kontynentalnym.
To właśnie powoduje gwałtowne zdarzenia pogdowe, susze, burze, tornada, zamiecie, jeśli powstają takie ekstrema.