Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

553

Proces Norymberski. Jak naziści tłumaczyli się ze zbrodni?

W tym odcinku przedstawiono sprawę najważniejszego procesu po zakończeniu się II Wojny Światowej. Przed Trybunałem Sprawiedliwości w Norymberdze stanęli niemieccy zbrodniarze, a wśród nich m.in. Goring, Ribbentrop oraz Hess. Jak zachowywali się przed sądem ludzie, którzy tworzyli III Rzeszę?

SynGromu
SynGromu
z
youtube.com
27.11.2021, 09:03:24
  • #
    historia
  • #
    nazizm
  • #
    sadownictwo
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • 124
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (4)

Wyrok w Norymberdze 1080p Lektor PL

contrast
z cda.pl
  • 2

słynna książka w tym temcie

konto usunięte
z lubimyczytac.pl
  • 0

Komentarze (124)

najlepsze

NewSadist
NewSadist
27.11.2021, 15:47:21
  • 303
Taka sytuacja: byłem niedawno z trzema niemieckimi kolegami w podróży służbowej niedaleko Monachium. Czekaliśmy w Norymberdze na taksówkę która miała nas podrzucić do wypożyczalni samochodów. Tak sobie stoimy i rzucam luźno: "To tutaj sądzono nazistów?". Oni patrzą na mnie ze zdziwieniem, ja na nich i mówię dalej: "No wiecie, procesy Norymberskie..." Na to koledzy telefony do ręki, Google i odpowiadają: "Faktycznie, było tu coś takiego" XD
  • 27
wuadek
wuadek
27.11.2021, 17:51:08
  • 82
@NewSadist: Detal, o Pierniki Norymberskie zapytaj.
modern_art
modern_art
27.11.2021, 21:02:22
  • 162
@NewSadist:
Historie piszą zwycięzcy.
Mam wątpliwości kto faktycznie przegral 2WŚ.
vlahbej
vlahbej
27.11.2021, 21:48:14 via iOS
  • 29
@NewSadist: Czej czej akurat mieszkam w DE i tu w szkołach akurat wałkują temat niemieckich zbrodni i 2 ws.
d.....m
konto usunięte 27.11.2021, 17:33:43
  • 47
Lepiej przeczytać słynną książkę https://lubimyczytac.pl/ksiazka/134019/dziennik-norymberski
To są zapiski amerykańskiego psychologa który prawie codziennie w trakcie procesu rozmawiał z oskarżonymi i przytacza ich stan psychiczny oraz wypowiedzi. Nic lepszego w tym temacie nie znajdziecie.
  • 6
Afrobiker
Afrobiker
27.11.2021, 18:53:12 via Android
  • -16
@dynamotom emocjami w życiu to się kierują kobiety a mężczyźni powinni polegać na chłodnej kalkulacji i w Norymberdze taka właśnie kalkulacja miała miejsce bo i USA i Rosja radziecka miała w tym interes (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
andiwol
andiwol
27.11.2021, 21:49:36 via iOS
  • 12
@dynamotom: Nie mam tej ksiazki. Opowiesz w kilku słowach jak to wyglądało? Jaki mieli stan psychiczny?
Z góry dzięki!
elvp
elvp
27.11.2021, 21:51:00
  • 8
@dynamotom: opowiedz cos
Afrobiker
Afrobiker
27.11.2021, 13:19:03 via Android
  • 42
A tutaj uzupełnienie historii na przykładzie losu kilku generałów po wojnie
  • 11
decentralizacja
decentralizacja
27.11.2021, 18:42:05
  • 72
@Afrobiker: ciekawe kiedy będzie Norymbergia dla odpowiedzialnych za pandemię i dla - co gorsze - odpowiedzialnych za coronaterror, nielegalne więzienie w domach, blokowanie dostępu do lekarza i śmierć setek tysięcy Polaków.
Helix
Helix
27.11.2021, 20:59:27
  • 32
@Afrobiker: ciekawe kiedy będzie Norymbergia dla odpowiedzialnych za pandemię


@decentralizacja: nie wiem kiedy, ale wiem kto. Tak jak za kryzys w 2008 roku, mało kto i nie ci co powinni
g.....s
konto usunięte 27.11.2021, 21:55:39
  • 3
@decentralizacja: nigdy
Budo
Budo
27.11.2021, 22:02:14
  • 29
Od razu na początku zraziła mnie jedna rzecz- stwierdzenie, że Hitler tchórzliwie popełnił samobójstwo, bo bał się odpowiedzialności. To jest zwyczajna nieprawda, a przynajmniej nadinterpretacja. Stan psychiczny Hitlera pod koniec wojny nie był dobry, był od często na prochach, naćpany, na przeciwbólach itd. W dodatku informacje jakie docierały do niego przez dowódców były filtrowane i manipulowane. Sam pobyt w bunkrze to było już apogeum jego upadku psychicznego, a co dokładnie się działo
  • 5
genburson
genburson
27.11.2021, 22:27:41
  • -7
@Budo: W tym przypadku ważniejsze jak zaczynał i jakich zbrodni dokonał a nie to jak skończył i czy źle się w tym bunkrze czuł bo "wy mnie nie rozumiecie".
Budo
Budo
27.11.2021, 22:30:59
  • 22
@genburson: Pewnie, że tak, ale to nie znaczy, że można rozpowiadać chwytliwą nieprawdę na tematy poboczne. Według mnie u historyków liczy się rzetelność i neutralność przede wszystkim, tak już mam.
Patryg80
Patryg80
27.11.2021, 23:04:41 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@genburson: zaczynał jako artysta malarz i co?
4x80
4x80
27.11.2021, 20:26:06
  • 14
Proces Norymberski. Jak naziści tłumaczyli się ze zbrodni?


Nieśmiało przypomnę, że IIWŚ na terenie Polski rozpoczęły Niemcy razem z ZSRR.
  • 3
Afrobiker
Afrobiker
27.11.2021, 21:54:12 via Android
  • 5
@4x80 ci drudzy mieli lekki poślizg bo byli zajęci pędzeniem bimbru ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
Poldi7777
Poldi7777
28.11.2021, 14:55:22
  • 0
@4x80: W prezentowanym filmie jest podjęty wątek paktu Ribbentrop-Mołotow i że Ruskie bali się, że sami mogą zostać oskarżeni w procesie. Oczywiście nikt z pozostałych mocarstw nie chciał rozpatrywania tego wątku i nie doszło do oskarżenia Moskali.
4x80
4x80
28.11.2021, 17:38:10
  • -7
i że Ruskie bali się


@Poldi7777: Sąd mój wpis. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kotkameleon
kotkameleon
27.11.2021, 23:07:58
  • 12
Amerykański żyd który był oskarżycielem na procesie, jako wzorcowy przykład nazisty, przytoczył słowa jakiegoś oficera SS (nie pamiętam nazwiska). Otóż Niemcy się bronili. Całe ludobójstwo było obroną III Rzeszy przed ludźmi, którzy pragnęli zaszkodzić Niemcom. Zabijanie dzieci wytłumaczył tym, że gdyby dorosły, pałałaby rządzą odwetu.
Amerykanin, po jednym tylko spotkaniu, swoje kontakty z oskarżonymi ograniczył do minimum. Poszedł porozmawiać z człowiekiem skazanym na śmierć. Liczył na jakieś słowa do żony i dzieci
  • 1
OraclePL
OraclePL
28.11.2021, 00:51:58
  • 3
@kotkameleon: dokładnie. Widmo wielkiej wojny z ZSRR/Chinami sprawiło, że takie Niemcy i Japonia czyli mega zbrodniarze zostali szybko postawienie na nogi.
mrChivas
mrChivas
27.11.2021, 20:09:30
  • 11
Niemcy, nie naziści Niemcy.
  • 17
prezi139
prezi139
27.11.2021, 21:55:37
  • 30
@mrChivas: Naziści, bo nazistami nie byli tylko Niemcy, ale i Austriacy.
kasia-magdalena-sawicka
kasia-magdalena-sawicka
27.11.2021, 22:03:02
  • 9
Niemcy, nie naziści Niemcy.


@mrChivas: popieram, autorytaryzm nie wziął się znikąd, tłumaczenie, że my "tylko wykonywaliśmy swoją pracę" jest żenujące, Adolfina sam by g.. zrobił gdyby większość społeczeństwa go nie popierała.
Podobnie jest teraz, ludzie dają się podpuścić jakimś demagogom/populistom a za chwilę znów będą się żenująco tłumaczyć, bo oczywiście chodziło o pretekst (czy nawet powód) a nie zwykłą małostkowość by ludziom dowalić.
mrChivas
mrChivas
27.11.2021, 22:15:22
  • -2
Naziści, bo nazistami nie byli tylko Niemcy, ale i Austriacy.


@prezi139: Nie, a jeśli już tak cię pili to nazywać rzeczy po imieniu a nie, że naziści bez wytłumaczenia kim owi mityczni naziści byli. Jak by było napisane tak od razu to bym się naaawet z tobą zgodził.. Jeszcze trochę tego typu narracji to coraz więcej ludzi będzie miało mętlik we łbie.
Breda
Breda
27.11.2021, 20:40:17
  • 8
Proces Norymberski. Jak Niemcy tłumaczyli się ze zbrodni?
  • 3
d.....m
konto usunięte 27.11.2021, 21:58:39
  • 18
@Breda: większość to niemcy ale inne narodowości też były np. rendulic i böhme byli z austrii.
genburson
genburson
27.11.2021, 22:32:58
  • 5
@Breda: Opozycja niemiecka (zerknij na wynik ostatnich wyborów w Rzeszy) też była przeciwko nazistom więc termin NIEMCY jest niepoprawny w takim wypadku. Do mnie też nie powiesz "piSSowcy".
popcorn84
popcorn84
27.11.2021, 23:41:18
  • -3
rendulic i böhme byli z austrii.


@dynamotom: A Austria to Australia czy jak? Przecież to byli Niemcy tylko z innego kraju. A Bawarczycy to niby kto? Słowianie?
MorzeGor
MorzeGor
28.11.2021, 00:35:05 via Android
  • 4
Tak samo będą się usprawiedliwiać "rządzący" za parę lat
  • 2
BartTP
BartTP
28.11.2021, 00:51:16
  • -3
@MorzeGor: będziecie ich sądzić tak samo jak alianci Niemców - ze złamaniem zasady nullum crimen sine lege (nie ma przestępstwa bez ustawy) i lex retro non agit (prawo nie działa wstecz)?
MorzeGor
MorzeGor
28.11.2021, 01:03:01 via Android
  • -1
@BartTP no nie wiem. Ogólnie wszystko co odpierniczaja jest niezgodne z Grundgesetz ale #!$%@?ć te owieczki, ogarną za x lat
misiozaur
misiozaur
27.11.2021, 22:17:44
  • 4
Ciekawe jak będą tłumaczyć się kaczyści
  • 1
Northrop_Grumman_X
Northrop_Grumman_X
28.11.2021, 02:49:55
  • -2
@misiozaur: znów to powtórzę, kaczyński powinien dostać luksusową willę najeżoną kamerami a jego przydupasy siedzieć w celach do śmierci z telewizorem gdzie patrzą jak ich szef używa sobie życia leżąc w jacuzzi z luksusowym szampanem a jego psy nie mają już żadnej przyszłości tylko koc kibel i żarcie 3 razy dziennie Telewizor oczywiście za osobną kratka aby nie mogli go wyłączyć..
mazaken
mazaken
27.11.2021, 13:49:33
  • 3
Jak się tłumaczyli? Przeciez nie ma dowodów, że wiedzieli :P
Arek444
Arek444
28.11.2021, 13:50:34 via Android
  • 2
Ale przecież oni nie uznali tych wyroków, zupełnie jak nasze pisiaki nie uznają wyroków TSUE. Więc nie ma co się takimi wyrokami przejmować ¯_(ツ)_/¯
Qlakatmandu
Qlakatmandu
27.11.2021, 22:17:13
  • 1
Mi kiedyś pewien bardzo stary Niemiec powiedział, że całą wojnę przespał
krzysiek_crass
krzysiek_crass
28.11.2021, 13:24:40
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

BartTP
BartTP
28.11.2021, 00:13:39
  • 0
Jak się ci Niemcy tłumaczyli to jedno, ale mnie bardziej ciekawi jak sędziowie im wytłumaczyli na jakiej to podstawie prawnej są sądzeni.
  • 2
blargotron
blargotron
28.11.2021, 00:44:31
  • 0
@BartTP: Żadnej, przecież to był cyrk.
BartTP
BartTP
28.11.2021, 00:47:32
  • -1
@blargotron: właśnie dlatego mnie to ciekawi. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
TWezmyr
TWezmyr
27.11.2021, 22:29:30 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Film instruktażowy dla funkcjonariuszy PiS i podległych im służb.
  • 2
roxorq
roxorq
28.11.2021, 08:55:12
  • 1
@TWezmyr: nasi rządzący już dawno powinni zostać rozliczeni
TWezmyr
TWezmyr
28.11.2021, 11:10:39 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@roxorq: ale nie będą. W Polsce nigdy takich rozliczeń nie było. Nie ma w tym zakresie woli ale też widać, że klasie politycznej na tym nie zależy, bo naciski elektoratu są znikome. Nawet PiS obiecywał i nie zrobił nic na początku rządów a teraz, to byłoby dla nich bardzo ryzykowne.
svr_
svr_
27.11.2021, 22:12:15 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
to dla dobra społeczeństwa
r.....f
konto usunięte 27.11.2021, 21:48:28
  • 0
Niestety w Niemczech za sprawą Adenauera nigdy do całkowitej denazyfikacji nie doszło
  • 2
Mcx00
Mcx00
27.11.2021, 21:52:26
  • 23
@rafaleff: Za to w Polsce doszło do całkowitej dekomunizacji ;(
Ludvicius
Ludvicius
27.11.2021, 21:53:33
  • 0
@Mcx00: :(
bleblebator
bleblebator
28.11.2021, 02:12:22
  • -1
zobaczymy jak będą się tłumaczyć simon, horban, wisielski
genburson
genburson
27.11.2021, 22:17:34
  • -1
A kaczyści też tak będą się tłumaczyć?
  • 2
BartTP
BartTP
28.11.2021, 00:50:06
  • 1
@genburson: będziecie ich sądzić tak samo jak alianci Niemców - ze złamaniem zasady nullum crimen sine lege (nie ma przestępstwa bez ustawy) i lex retro non agit (prawo nie działa wstecz)?
genburson
genburson
28.11.2021, 01:07:55 via Android
  • -1
@BartTP Nie. Mamy papiery z trybunałów i legalnych sądów na ich przestępstwa. Złamań Konstytucji RP też nie brakuje. Teraz będziemy notowali każdą sytuację gdzie orzekną nie-sędziowie.
s.....r
konto usunięte 27.11.2021, 22:01:24
  • -1
Byłoby łatwiej, gdyby ktokolwiek znalazł dowód na to, że Hitler wiedział o eksterminacji Żydów.
LetMeStay
LetMeStay
27.11.2021, 21:47:37 via iOS
  • -1
To nie my ich zabijaliśmy.
  • 1
genburson
genburson
27.11.2021, 22:37:45
  • -1
@LetMeStay: To nie my zdemontowaliśmy TK.
Mpocieszka
Mpocieszka
27.11.2021, 21:58:20
  • -2
Gdyby byli sądzeni przed obecnymi polskimi sadami to nie zostali by skazani :) (nie mam na myśli przedawnienia)
  • 3
FrankTheTank
FrankTheTank
27.11.2021, 23:02:42
  • 2
(nie mam na myśli przedawnienia)


@Mpocieszka: To dobrze, bo zbrodnie przeciwko ludzkości się nie przedawniają.
popcorn84
popcorn84
27.11.2021, 23:38:27
  • 0
Gdyby byli sądzeni przed obecnymi polskimi sadami to nie zostali by skazani :) (nie mam na myśli przedawnienia)


@Mpocieszka: Nie da się dyktatury osądzić w procesie kontrydaktoryjnym. W dyktaturze odmowa wykonania rozkazu to co innego niż odmowa wykonania rozkazu w kraju demokratycznym. Po prostu zamiast bawić się w proces trzeba było ich rozstrzelać.
Mpocieszka
Mpocieszka
28.11.2021, 21:26:16
  • 0
@FrankTheTank: Rzekome zbrodnie. Nie masz prawa oceniać :)
mars10
mars10
27.11.2021, 22:29:24 via Wykop Mobilny (Android)
  • -3
Obejrzałem, 3/4 odcinka w ogóle nie na temat odcinka xD

Nic i śmierci reszty skazanych i wyrokach.

2/10
pro-kapitalizm
pro-kapitalizm
27.11.2021, 22:09:45
  • -3
"Pandemikom" podobne tłumaczenia też nie pomogą
https://www.prokapitalizm.pl/zycie-w-czerwonej-strefie-w-oczekiwaniu-na-druga-norymberge/
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (553)
  • Zakopujący (15)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #wojna
  • #zainteresowania
  • #ciekawostkihistoryczne
  • #4konserwy
  • #rosja
  • #powstaniewarszawskie
  • #polska
  • #iiwojnaswiatowa
  • #polityka

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki