Głupia ta infografika. Wszędzie podaje liczby bezwzględne zamiast podać współczynnik lości katastrof do ilości lotów/maszyn itp. Jedynym wyjątkiem jest ilość wypadków do typu samolotu, w drugiej kolumnie. Do tego dane są jakieś dziwne, według tej infografiki wyprodukowano 943, A330, tymczasem nawet 800 ich jeszcze nie ma. Za to ilość A320 zaniża o prawie 1000! Wygląda to trochę tak, jak by koleś raz bazował na danych z roku 2000, raz na danych z
Kiedyś bodajże na National Geographic w jednym z programów mówili, że najmocniejszą częścią samolotu jest ta w okolicy skrzydeł i to właśnie siedząc tam ma się największą szansę przeżycia podczas katastrofy.
A tak przy okazji to zawsze mówi się o tym że bezpieczniej jest latać niż jeździć samochodem. Fajnie wiedzieć jakie są szanse na porażenie piorunem ale tej informacji trochę tam brakuje.
Ewentualnie, jak już jesteśmy tymi nieszczęśnikami i niestety uczestniczymy w katastrofie lotniczej to polecam wyskoczyć z samolotu jak będzie ~5 m nad ziemią. Spadniemy i nic nam się nie stanie!
@sebbb: wręcz przeciwnie, zobacz na ostatni obrazek pokazujący, że prawdopodobieństwo śmierci przez spadnięcie jest dużo większe niż śmierci w katastrofie
Komentarze (18)
najlepsze
http://aviation-safety.net/index.php
http://www.airdisaster.com/
A tak przy okazji to zawsze mówi się o tym że bezpieczniej jest latać niż jeździć samochodem. Fajnie wiedzieć jakie są szanse na porażenie piorunem ale tej informacji trochę tam brakuje.