Cześć wszystkim.
Po prawie trzech miesiącach spędzonych na samodzielnym tworzeniu mojej ostatniej gry udało mi się ją wydać na platformie Steam. Jest to moja pierwsza gra, która jest dostępna za drobną opłatą - 14zł. Po prawie trzech latach rozwijania swoich gier może warto coś zarobić :D.
Rocket Jump jest grą platformową wymagającą skupienia i opanowania. Naszym celem jest dostać się jak najwyżej, unikając kolców i różnorodnych przeszkód. W grze trzeba dokładnie przemyśleć swój następny ruch, bo każdy błąd może kosztować sporo czasu i nerwów. Im jesteś wyżej, tym dalej możesz spaść.
Pełny opis gry jest dostępny na stronie sklepu.
Steam: https://store.steampowered.com...
Gra jest wzorowana na takich produkcjach jak Jump King, Getting Over It, Golfing Over It.
Proces tworzenia.
Jeśli zaś chodzi o proces tworzenia gry, to rozpocząłem go po sesji letniej. Do stworzenia gry używałem silnika graficznego - Unity oraz języka programowania - C#. Grafikę wykonywałem w programach gimp i inkscape. Na początku zacząłem od tworzenia mechanik w grze i różnych systemów jak np. odbijanie, skakanie, śmierć, poruszania kamery itp. Gdy już miałem gotowe te systemy, to zacząłem robić grafikę, animację, particles'y. Nie jestem fanem tworzenia tych rzeczy, ale niestety trudno znaleźć nawet niedoświadczonego grafika, który by wykonał pracę, chociażby po to, aby mieć coś w portfolio bez zapłaty z góry. Na koniec zająłem się wystawianiem gry na steam, konfiguracją strony w sklepie i podpinanie steam sdk wraz z osiągnięciami.
Za wszelką opinię na temat mojej produkcji będę niezmiernie wdzięczny. Wszystkie konstruktywne, negatywne opinie również są mile widziane, bo to one najbardziej pozwolą mi na udoskonalanie gry, jak i swoich umiejętności.
Jeśli jesteś twórcą na platformie Twitch lub YouTube to możesz śmiało się ze mną kontaktować, aby otrzymać darmowy klucz aktywacyjny. Możesz zrobić to również przez takie strony jak Keymailer bądź Woovit.
Na dole zamieszczam trailer gry.
Komentarze (21)
najlepsze
Jest też na komórki?
Mało osób zdaje sobie sprawę z trudu stworzenia gry komputerowej.
W przypadku gry 2D to bardzo długi szereg czynności.
Zakodowanie silnika graficznego i stworzenie długiej listy scen, spriteów, sposobu działania.
W Twoim przypadku korzystanie z Unity skróciło czas pracy, ale gwarantuje, że C# nie jest najlepszym pomysłem.
Ja osobiście potrafię stworzyć grę 2D od podstaw wykorzystując C++ i np. DirectX.
Mimo wszystko szacunek za pracę Sebuś. ( ͡° ͜