Cześć Mirki.
Od ponad sześciu lat pracuję nad grą Skullstone - dungeon crawlerem utrzymanym w stylu takich klasyków jak Dungeon Master, Eye of the Beholder lub, jak kto woli, Legend of Grimrock ;)
Projekt od początku do końca powstaje bez funduszy, wszystko robimy sami, począwszy od grafiki, dźwięku, muzyki a kończąc na programowaniu, za które jestem odpowiedzialny.
Sześć lat to trochę długo i, przyznam szczerze, ostatnio trochę nam morale opadło. Poszczególne tematy zaczęły się wlec niemiłosiernie, programowanie stanęło w miejscu a ja utknąłem w leveldesignie, który owszem, jest fajny, ale to nie jest coś, nad czym mógł bym przesiedzieć całe wieczory. Wolę programowanie. I tak się to ciągnęło, coraz wolniej i wolniej, ale któregoś pięknego dnia przyszedł do nas Pan Wydawca i powiedział, że jest zainteresowany współpracą z nami.
Dostaliśmy wiatr w żagle - tego nam było trzeba. Prace ruszyły, moje wieczory znowu zaczął wypełniać Skullstone a jednym z efektów ostatnich prac jest wersja demo dostępna na Steam!
Bedzie mi bardzo miło jak zagracie, pochwalicie lub rzucicie jakąś konstruktywną krytykę. Jeśli Skullstone trafi w Wasze gusta to śmiało wishlistujcie pełną wersję. A jeśli nie lubicie takich gier, ale mimo wszystko chcecie pomóc to również zapraszam do wishlistowania.
Link:
https://store.steampowered.com...
Komentarze (111)
najlepsze
wygląda spoko. będę śledził i pewnie kiedyś wyląduje w mojej bibliotece.
Jaki jest średni czas przejścia gry? Przygotowaliście się na niestandardowe buildy jak np czy da się przejść grę np czterema klerykami?
na razie wpada na listę życzeń.
Grę powinno dać się przejść dowolnym buildem, technicznie nic tego nie zabrania. 2x tank, ranged i mage to po prostu optymalny build z racji na dostępne zasoby - 4 magów szybko wycpyka się z mp, żarcie regeneruje
Wyboru JME nie żałuję, wiele się nauczyłem robiąc pewne rzeczy od zera, na pewno gdybym robił tą grę w Unity nie wyglądała by ona tak charakterystycznie
Gra jest super! Wciąga, fajna, prosta mechanika, chce się grać. Dodam do wishlisty i kupię
Mankamenty jakie zauważyłem:
1) Niezbalansowany poziom trudności - przeciwnicy walczący wręcz są bardzo prości - wystarczy robić krok w bok albo wycofywać się, natomiast pojedynczy pająk może zabić całą drużynę na parę hitów jeśli nie uda się w porę zrobić uniku albo jeśli dojdzie do walki w zwarciu. Za często rzucają tą sieć i jak już rzucą to można tylko stać w miejscu, zbierać w------l i ostrzeliwać
?
Demo przeszedłem. Lubię dungeon crawlery, ale mam kilka propozycji.
1. Tryb czasu rzeczywistego niby jest ok, ale jednak ten typ gier lubi się z turami. W mojej opinii powinna być opcja, czy chcemy grać tak jak to jest czy turowo.
2. Interface i zarządzanie postaciami działa tak sobie. Lepiej niż w serii Might and Magic niemniej nie jest to Wizardry 8. Jeśli gra umożliwiałaby werbowanie postaci niezależnych np. do konkretnych misji to aż prosi się o to, aby skopiować rozwiązanie z Wizardry, gdzie postacie ustawiamy na planie koła.
3. Gra po zmianie wyjścia dźwięku z głośników na słuchawki przestała wydawać jakiekolwiek