Gdyby przyszło Wam kiedyś korzystać z Rzecznika Praw Pasażerów przy ULC, to szczerze odradzam. Po ubiegłorocznych zawirowaniach z Ryanairem i tym jak nie chciał oddać kasy za lot Kraków-Pafos-Kraków, złożyłem skargę. Wniosek wpłynął 24.04.2020 r., dzisiaj 16.07.2021 dostałem odpowiedź, że wniosek odrzucony, bo mam go wysłać na Cypr... Kasę Ryanair już dawno oddał.
Rzecznik Praw Pasażerów
pozostawia Pana wniosek bez rozpoznania,
co oznacza odmowę rozpatrzenia sporu w rozumieniu art. 34 ustawy o ADR2
, gdyż wniosek został złożony do niewłaściwego miejscowo podmiotu.
Właściwość miejscowa organów lub podmiotów do rozpatrywania skarg pasażerów została ustalona na
podstawie art. 16 rozporządzenia 261/2004/WE4
Uzasadnienie:
Do Rzecznika Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego 24.04.2020 r. wpłynął
wniosek Pana Iksińskiego, występującego w imieniu własnym oraz Pani Iksińskiej (dalej jako:
Pasażerowie), o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu
pasażerskiego (postępowanie ADR), pomiędzy Pasażerami a przewoźnikiem Ryanair DAC (dalej jako:
Przewoźnik lotniczy), w przedmiocie odszkodowania za odwołanie 17.05.2020 r. lotu nr FR5086 na
trasie Pafos (PFO) – Kraków (KRK).
Rzecznik Praw Pasażerów, w ramach postępowań ADR, zajmuje się rozwiązywaniem sporów
cywilnoprawnych w zakresie roszczeń majątkowych wynikających z przepisów rozporządzenia
261/2004/WE lub rozporządzenia 2111/2005/WE5.
Postępowania ADR prowadzone przez Rzecznika Praw Pasażerów, w zakresie roszczeń majątkowych
wynikających z przepisów rozporządzenia 261/2004/WE, dotyczą lotów wykonywanych z lotnisk
znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz lotów z krajów trzecich6 na te
lotniska, obsługiwanych przez wspólnotowych przewoźników lotniczych – art. 205a ust. 1 ustawy
Prawo lotnicze1.
Niniejszy wniosek dotyczy lotu z Pafos (Cypr) do Krakowa, Rzecznik nie jest zatem właściwy do
rozpatrzenia przedmiotowej sprawy.
W świetle art. 205a ust. 13 ustawy Prawo lotnicze1
, w przypadku gdy wniosek/skarga pasażera dotyczy
lotów innych niż loty wykonywane z lotnisk znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
oraz loty z krajów trzecich na te lotniska, obsługiwane przez wspólnotowych przewoźników lotniczych,
Rzecznik Praw Pasażerów pozostawia wniosek/skargę bez rozpoznania i informuje pasażera o organie lub
podmiocie właściwym do rozpatrzenia wniosku/skargi.
Na podstawie art. 16 rozporządzenia 261/2004/WE4
, który stanowi, iż każde Państwo Członkowskie7
wyznacza organ odpowiedzialny za wykonanie postanowień niniejszego rozporządzenia w odniesieniu do
lotów z lotnisk znajdujących się na jego terytorium oraz lotów z krajów trzecich na te lotniska,
podmiotem właściwym do rozpatrzenia przedmiotowego wniosku jest:
Department of Civil Aviation
27 Pindarou Street
ALPHA Business Centre
CY - 1060 NICOSIA
Tel. : +357 22 404 119
Fax : +357 22 766552
passengerrights@dca.mcw.gov.cy
#ryanair #rzecznikprawpasazerow #odwolanylot #lotnictwo #ULC
.
Komentarze (2)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora