Już na filmie widać, że nie brakło kasy do przewalenia... Wartość projektu to 19.978.431,20 zł, dofinansowanie ze środków UE wynosi 8.819.597,28 zł. ~13.300 zł za 1 kWh Dużo było tych "dodatków" i "wartości dodanej" (⌐͡■͜ʖ͡■)
@Verbatino: Klasyka na kolei - wieloletnie remonty kończące się wydaniem kilku mld PLN i utrzymaniem takiej samej prędkości przejazdu to flagowy przykład ( ͡°͜ʖ͡°)
sie nie da? prosze bardzo 1000Ah od reki czli 3,2 Kwh https://www.sonarsklep.pl/wb-lyp1000aha-3-2v1000ah-akumulator-litowy-lifepo4-p-886.html to sa winstony takich ogniw wystarczylo by tam 428 maja o wiele dluzsza zywotnosc bo nawet 16k cykli pracy ( nie ma takich 18650 ktore dotrwaja nawet do 5000, no chyba ze pseskalujemy taki magazyn 2 krotnie i uzyjemy tylko 50% pojemnosci ogniw to moze wtedy z 8000 zrobią ) pytanie ktory dostawca posmarowal w łape najbardziej ze uzyli #!$%@?
@dupolot55 cena 1200$, czyli ok 6000 z vat. Może przetrzymać energię o wartości ok 2pln. Trzeba 3000 cykli by się zwróciło. Do tego straty, itd. Nadal mało opłacalne.
Serio? Ktoś jeszcze się bawi w ogniwa na taka skale? Przecież to z założenia poroniony i potencjalnie awaryjny pomysł. To już lepiej pompować wodę do góry i spuszczać w razie potrzeby.
@RozowaZielonka: Sądzę, że ty nie rozumiesz nawet 10% z tego co napisałem. Przeczytaj wiele razy co napisałem. Jak będziesz miała pytania, to pisz a ja odpowiem dokładnie.
@rmk93: element programu zielonej kolei, którą pkp energetyka chce rozwijać jako pierwsza w Polsce, aby budować ekologiczny i innowqcyjny wizerunek biznesowy. Źródła OZE należące do nich produkują energię elektryczną na bieżące potrzeby sieci trakcji i potrzeb nietrakcyjnych, a nadmiar zbierany jest w tym magazynie, żeby można go było sprzedać innym podmiotom, jeżeli posiadają koncesje na obrót Urzędu Regulacji Energetyki, lub wykorzystać na własne potrzeby w późniejszym czasie. Jak pewnie już się
@rmk93: Też się nie znam ( ͡°͜ʖ͡°) Ale najprawdopodobniej chodzi o odzysk energii podczas hamowania, nowsze składy podczas hamowania oddają energię do sieci, tyle, że ta energia musi być gdzieś zużyta po stronie kolei, bo nie wróci* z powrotem do sieci średniego napięcia. _____ *Na polskiej kolei stosuje się napięcie trochę ponad 3000 V prądu stałego, wytwarza się je przy użyciu prostowników, które w przeciwieństwie
Komentarze (126)
najlepsze
Wartość projektu to 19.978.431,20 zł, dofinansowanie ze środków UE wynosi 8.819.597,28 zł.
~13.300 zł za 1 kWh
Dużo było tych "dodatków" i "wartości dodanej" (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
https://www.sonarsklep.pl/wb-lyp1000aha-3-2v1000ah-akumulator-litowy-lifepo4-p-886.html
to sa winstony takich ogniw wystarczylo by tam 428 maja o wiele dluzsza zywotnosc bo nawet 16k cykli pracy ( nie ma takich 18650 ktore dotrwaja nawet do 5000, no chyba ze pseskalujemy taki magazyn 2 krotnie i uzyjemy tylko 50% pojemnosci ogniw to moze wtedy z 8000 zrobią ) pytanie ktory dostawca posmarowal w łape najbardziej ze uzyli #!$%@?
To już lepiej pompować wodę do góry i spuszczać w razie potrzeby.
Sądzę, że ty nie rozumiesz nawet 10% z tego co napisałem. Przeczytaj wiele razy co napisałem.
Jak będziesz miała pytania, to pisz a ja odpowiem dokładnie.
Magazyn energii który starcza na jeden rozruch elektrowozu z pod stacji.
A za cztery lata utylizacja ogniw.
Komentarz usunięty przez moderatora
_____
*Na polskiej kolei stosuje się napięcie trochę ponad 3000 V prądu stałego, wytwarza się je przy użyciu prostowników, które w przeciwieństwie