Autonomiczny XPeng P7 pokonał 2930 km. Wymagał 21 interwencji. Co na to Tesla?
XPeng P7 z systemem NPG na 2930-kilometrowej trasie z Guangzhou do Pekinu wymagał zaledwie 21 interwencji kierowcy. System działał stabilnie.
bezwinek z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 246
XPeng P7 z systemem NPG na 2930-kilometrowej trasie z Guangzhou do Pekinu wymagał zaledwie 21 interwencji kierowcy. System działał stabilnie.
bezwinek z
Komentarze (246)
najlepsze
Takich sensorów nie miały krążowniki rakietowe w czasach zimnej wojny. A teraz samochody mają je mieć.
Nie można porównywać Tesli do jakiś prototypowych pojazdów, które przejeżdżają pierwszy raz dana trasę.
Autonomia w Teslach polega na tym, że najpierw daną trasę przejeżdżają / testują kierowcy tych samochodów a następnie te dane tras są wysyłane na serwery i potem przy autonomicznej jeździe są już wykorzystywane.
Wypuścić Teslę na nieznana drogę i nawet 100-200m nie przejedzie w trybie autonomicznym bo będzie zupełnie "ślepa"
Nie wspominając o braku
Moim zdaniem tak też zostanie, ale zmieni się dużo. Inny będzie system użytkowania samochodów. Mniej osób będzie je miało na własność, więcej na wynajem. Mogę się mylić.
Świata bez motoryzacji, przemieszczania się, wolności z tym związanej nie chciałbym.
Niech podadzą które redakcje to testowały, bo wzmianka o jakichś dziennikarzach bez nazwisk to lanie wody
Natomiast Chińczycy to nałogowi i wyrachowani kłamcy szczególnie jak trzeba coś sprzedać
Importuję od ponad 10 lat towary z kilku krajów EU i Chin i poziomu walenia w #!$%@? jak u Chińczyków nie spotkałem nigdzie indziej na świecie, szczególnie jeśli chodzi o dokumentacje i specyfikacje
https://www.theguardian.com/world/2020/jun/25/china-targeting-non-english-speaking-journalists-in-new-push-for-influence-study
@Banita77: w trasach miedzynarodowych standardem beda konwoje z jednym nadzorca lub dwoma.
W ruchu krajowym jak cos sie zabrudzi itp. to samochod sobie zadzwoni po assistance ktore podjedzie i problem rozwiaze.
Właśnie o to chodzi, że rewolucja to będzie ale nie dla osobówek tylko w transporcie.
Wyobraź sobie, że TIR może jechać 23h na dobę (1h na szybkie ładowanie prądem), a nie 8h bo kierowca musi mieć pauzę.
https://www.youtube.com/watch?v=Odc1oUQ7OOY - bardzo prymitywny przykład tego jak pojazdy poruszają się same bez lidarów, 20 kamer itp, a po prostu przy odpowiednio dostosowanej infrastrukturze drogowej (zwykła linia) i kilku prymitywnych sensorach optycznych.
Tutaj:
@Naxxxtes: O proszę, przykład ... z Chin ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W sumie to i tak wydaje mi się, że prędzej, czy później przyjdzie moment, że pojawią się w infrastrukturze drogowej "znaki" (elektroniczne, świetlne itp... ) tylko dla aut autonomicznych.