@Notabene: Problem polega na tym, że ZAiKS wziął na siebie misję reprezentowania interesów absolutnie wszystkich, nawet tych, którzy nie udzielili im żadnego umocowania do tegoż. Nadejdzie kiedyś ten dzień, gdy na polskich skrzyżowaniach zamiast żebrzących, będą stali agenci ZAiKS, pobierający tantiemy za zbyt głośne słuchanie muzyki w samochodzie.
Jestem tego samego zdania. YouTube podpisało tym samym na siebie wyrok jeśli chodzi o Polskę, a sami artyści powinni dziękować za ten czas, kiedy mogli się darmowo(!) promować poprzez YouTube.
No to świetnie, wrzucę jakiś utwór skomponowany przeze mnie na YT w ramach autopromocji, a ZAiKS mi go zablokuje, bo uważa, że złamałem własne prawa autorskie nie pobierając tantiemów.
Ale z was tępaki. Wystarczy, że jakiś mało inteligentny wam podrzuci jakąś tezę a wy jak chór małp to powtarzacie.
Właśnie dzięki temu, że się dogadali, na yt będzie można wrzucać video najróżniejsze z muzyką - normalnie takie wideo by zniknęło, ale od teraz nie, bo youtube będzie płacić zaiksowi i będzie spokój.
Jestem za poszanowaniem praw autorskich i razi mnie, jak ludzie sobie roszczą prawo do nieograniczonego piracenia muzyki i filmów, zasłaniając się przepisem o "dozwolonym użytku".
Jednak pragnę tu się pożalić na to, co sobie ZPAV wymyślił w sprawie zajęcia/zawodu, którym m. in. ja się zajmuję, czyli publicznego odtwarzania i miksowania muzyki.
Otóż wymyślił sobie, że jak mam oryginalne płyty CD Audio, ale zgrałem je do formatu MP3 lub WAV, żeby na imprezie
@DawidWarsaw: Gościu. Powiedz mi, że nigdy nie pożyczyłeś nikomu książki! Nawet jak pożyczyłeś w podstawówce książkę do polskiego koledze, bo zapomniał, to naruszyłeś prawa autorskie. Według Twojego rozumienia. Czy jak z mojego okna słychać muzykę, albo puszczam ją znajomym, to też mam płacić? eh...
Najpierw przeczytaj umowę dla DJów, do której Ci dałem link. Zauważ, że umowa ta jest umieszczona na stronie ZPAVu. Podam Ci jeszcze raz link: http://dj.zpav.pl/main/dj_licences
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest zwielokrotnienie przez licencjobiorcę w formacie cyfrowym legalnie wprowadzonych do obrotu utworów, artystycznych wykonao oraz fonogramów i wideogramów muzycznych na nośnik cyfrowy wyłącznie w celu ich odtwarzania przez licencjobiorcę [...]
Zaraz zaraz, z tego co mnie jest wiadomo - ZAiKS pobiera opłaty, np. od rozgłośni radiowych za publiczne odtwarzanie utworów. Na tej samej zasadzie chyba będzie pobierało opłaty od YT za umieszczanie utworów artystów zrzeszonych w ZAiKSie na swojej witrynie. Dobrze rozumiem? Nie wydaje mi się, by coś blokowali.
@bardzospokojnyczlowiek: na to wskazywałby tytuł "dogadali się" i w sumie z treści nie za bardzo wiadomo na czym miała by polegać ta umowa... umowa podpisana, nic nie zniknie, nie będzie blokowania, nikt nikomu nie będzie za nic płacił, to co to za umowa panie dziennikarzu?
@bardzospokojnyczlowiek: Masz racje. Zaiks dostanie procent od klikalności reklam na stronie w wideoklipem. Z tego procenta wypłaci procent dla artystów.(ale to już nie jest takie pewne). W powiązanych jest informacja z blogu google-polska.
Komentarze (64)
najlepsze
Absurd!
Absurd? TO JEST POLSKA!
Właśnie dzięki temu, że się dogadali, na yt będzie można wrzucać video najróżniejsze z muzyką - normalnie takie wideo by zniknęło, ale od teraz nie, bo youtube będzie płacić zaiksowi i będzie spokój.
Niech jeszcze Youtube zostanie sponsorem PZPN a znienawidzi ich pozostała część społeczeństwa ;)
Jednak pragnę tu się pożalić na to, co sobie ZPAV wymyślił w sprawie zajęcia/zawodu, którym m. in. ja się zajmuję, czyli publicznego odtwarzania i miksowania muzyki.
Otóż wymyślił sobie, że jak mam oryginalne płyty CD Audio, ale zgrałem je do formatu MP3 lub WAV, żeby na imprezie
Najpierw przeczytaj umowę dla DJów, do której Ci dałem link. Zauważ, że umowa ta jest umieszczona na stronie ZPAVu. Podam Ci jeszcze raz link: http://dj.zpav.pl/main/dj_licences
Bezpośredni link do PDFa: http://dj.zpav.pl/files/przykladowa_umowa.pdf
Albo zacytuję fragmenty:
§ 1
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest zwielokrotnienie przez licencjobiorcę w formacie cyfrowym legalnie wprowadzonych do obrotu utworów, artystycznych wykonao oraz fonogramów i wideogramów muzycznych na nośnik cyfrowy wyłącznie w celu ich odtwarzania przez licencjobiorcę [...]
§