Silnik gier 3D zrobiony przez wykopoka (CLUSEK)
Jakieś dwa i pół roku temu wpadłem na pomysł, że warto zrobić coś fajne w wolnym czasie. Mój pomysł padł na napisanie sobie silnika do gier z fizyką i całym rendererem, ale tak niskopoziomowo. No i #chwalesie i czekam na opinie mirków i mirabelek.
bilek993 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 191
Komentarze (191)
najlepsze
Ogólnie na pewno trzeba poznać swojego wroga, czyli GPU! Jak dobrze go musisz poznać? To zależy wszystko od API, jeżeli piszesz w DirectX 11 to zasadniczo podstawy jak działa GPU, a jak DirectX 12 lub Vulkan to musisz go znać doskonale, bo tam najmniejszy błąd spowoduje spadek wydajności w znacznym stopniu. Kolejna sprawa to matematyka, ale też bez przesady, bo głównie algebra (i to tylko jej część, bo głównie operacje
na poważnie - imponująca robota. Zrobienie całego silnika od początku to naprawdę sporo roboty i do tego trzeba wiedzieć co się robi, a nie jak ja marny twórca API dla weba i mobilek ;)
Druga sprawa - to jest tak intrygujące, że skojarzyło mi się od razu z aplikacją do symulacji wypadków samochodowych
Dzięki, mam w planach też AI, które będzie jeździć po drogach, ogarniać zasady ruchu drogowego (ustąpienie pierwszeństa, znajomość znaków, czy korzystanie ze świateł drogowych). Pisałem z tego tematu kiedyś magisterkę i miałem z tego robić doktorat, więc może jak za jakiś czas wrócę na wykop z mocnym wpisem z AI pojazdów
Komentarz usunięty przez moderatora
Nie da się, ale można go akceptować jak nadwagę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Starałem się za bardzo (╥﹏╥)
trzymam kciuki za projekt!
A tak serio to szacun.
Przescrooluj niżej, a zobaczysz osobę, która na prawdę tak uważa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie jest tak źle. Chociaż powiem Ci ostatnio zajarzałem do artykułu Nvidii o TAA i też mnie odrzuciła ilość matmy.