Raz jechałem Mazdą RX8 - silnik pracuje, cytując Clarksona, jak na podwójnej śmietance. Gładko, cicho, dźwięk jak w odrzutowcu. Kawał kapitalnego, kompletnie bezsensownego cudu techniki ( ͡°͜ʖ͡°) Trudności serwisowe i produkcyjne niestety nierozwiązane do dziś.
@FrankTheTank: nie taki bezsensowny, swego czasu w LeMans przecież sporo zamieszania narobił swoją trwałością, mocą itp. Ale dla nas to tak... Trochę do miasta sie nie badaje i do dystansów rzędu 100k wzwyż. Tzn nadaje ale te serwisy itp...( ͡°͜ʖ͡°)
Opóźniony zapłon, lampka błyska jak już komora zaczyna się rozszerzać, hehe. A tak na serio to kawał dobrej roboty, nie było łatwo zaprojektować tę trochoidę.
@ziiemniiak: brak smarowania jak w klasycznym silniku, tam dosłownie olej leci z paliwem jak w 2T bo inaczej się nie da przez co wycierają się "pierścienie" apexy
@ziiemniiak: W 2:05 wkłada takie czarne kawałki. To są uszczelki, które niestety są materiałem eksploatacyjnym, więc po pewnym czasie trzeba je wymienić na nowe. Problem w tym, że znajdują się w samym środku silnika, więc trzeba rozebrać cały silnik, w międzyczasie jeszcze wymieniając uszczelkę między blokami. W normalnym silniku z reguły masz więcej niż jeden rotor, więc analogicznie roboty też jest więcej. Poza tym żre spore ilości paliwa.
Komentarze (29)
najlepsze
@FrankTheTank: to cicho czy jak w odrzutowcu?
Komentarz usunięty przez moderatora