@Zakimar: Widziałem całość. Tam był błąd oczywisty, natomiast drugi był zrobiony z rozpędu i nie wspomniany przez nauczyciela - dlatego to dodałem. Ogólnie uczenie dzieci dzielenia przez wyrażenia z niewiadomą powoduje liczne błędy które ciągną się przez resztę życia akademickiego. Zamiast tego należy uczyć szukania miejsc zerowych i określania dziedziny, to wtedy naturalnie uczeń wpaja sobie, że należy uważać. Uczy też porządku gdy mamy zero po prawej stronie.
Czyli pojde do sklepu i bede chcial cos kupic za 1 pln ale wcisne sprzedawczyni to zagadnienie matematyczne i powiem ze za zlotowke kupie towar za dwa zlote.Sprytne :)
Komentarze (16)
najlepsze
2b = b wcale nie redukuje się do 2 = 1
2b = b -> b = 0 lub (fałsz)2 = 1 -> b=0
Ogólnie uczenie dzieci dzielenia przez wyrażenia z niewiadomą powoduje liczne błędy które ciągną się przez resztę życia akademickiego. Zamiast tego należy uczyć szukania miejsc zerowych i określania dziedziny, to wtedy naturalnie uczeń wpaja sobie, że należy uważać. Uczy też porządku gdy mamy zero po prawej stronie.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
skoro a=b
to a do kwadratu to b do kwadratu