Witam serdecznie. Chciałbym podzielić się z Wami moją niemiłą przygodą z firmą x-kom i kupnem TV przez ich sklep online. Liczę że może ktoś z Was miał podobne problemy i będzie w stanie mi pomóc w dalszych działaniach na rzecz otrzymania odszkodowania od firmy która stara się mnie po prostu oszukać. Ale po kolei.
15.03.2020 złożyłem zamówienie na stronie www.x-kom.pl na TV Philips 50PUS8804 w dosyć atrakcyjnej cenie. Dodatkowo zachęciła mnie informacja o dostawie za dwa dni czyli 17.03.2020. Po czterech dniach od złożenia zamówienia tj 18.04.2020 otrzymałem mailowo informacje że moje zamówienie zostało anulowane ze względu na „błąd synchronizacji” i stworzono nowe zamówienie. Ok zdarza się, cierpliwie czekałem. Finalnie 20.04.2020 wyczekiwany TV do mnie dotarł. I tutaj zaczęły się tak naprawdę moje problemy.
z racji ze kilka dni wcześniej wprowadzono stan wyjątkowy a wszechobecna panika zaczynała udzielać się wszystkim kurier również na szybko wydał paczkę, zabral pieniądze i tyle go widziałem. Paczka przy odbiorze miała widoczne uszkodzenie, jednak w moim odczuciu na tyle niewielkie i niegroźne ze nie mogło spowodować uszkodzenia TV dlatego odebrałem przesyłkę.
![595835795951414142526378_1586333509EWV9VphhShHr7hVQsn7ryx.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/595835795951414142526378_1586333509EWV9VphhShHr7hVQsn7ryx.jpg)
![595835795951414142526378_15863334597jXWUAOZER9f5LEoDJBNZD.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/595835795951414142526378_15863334597jXWUAOZER9f5LEoDJBNZD.jpg)
jak widać na zdjęciach zabezpieczenia wewnętrzne były nienaruszone a rozdarcie jedynie powierzchowne.
Rozpakowałem TV zgodnie z instrukcja producenta obchodząc się jak z jakiem aby przypadkiem nie uszkodzić matrycy ( jestem świadom jak są skonstruowane i jak łatwo je uszkodzić przy wyciąganiu z opakowania)
Po zamontowaniu nóżek i podłączeniu do sieci oniemiałem.
![595835795951414142526378_1586333731BD1y1KSmbXNbShgMSPCMqD.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/595835795951414142526378_1586333731BD1y1KSmbXNbShgMSPCMqD.jpg)
matryca jak widać na zdjęciu uszkodzona. Uszkodzenie praktycznie nie widoczne przy wyłączonym ekranie. Dopiero po włączeniu widać jego rozmiar. Do tego również po tej samej stronie uszkodzona była obudowa głośnika
![595835795951414142526378_1586333805U2ug0tt2WRedn43kdO9VkO.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/595835795951414142526378_1586333805U2ug0tt2WRedn43kdO9VkO.jpg)
Co więcej uszkodzenia te znajdują się dokładnie po przeciwnej stronie jak uszkodzenie opakowania.
czułem już wtedy ze wsadzono mnie na minę, ale postanowiłem zachować spokój i bezzwłocznie zgłosić cała sprawę do firmy x-kom z nadzieja na ich profesjonalne podejście do sprawy. Niestety już w tym momencie zaczęły się schody. Po dodzwonieniu się na infolinie pracownik na moje pytanie co powinienem zrobić w takiej sytuacji stwierdził ze nie jest pewien ale chyba najpierw muszę dzwonić do firmy kurierskiej. Ok zgodnie z zaleceniem rozliczyłem się i zadzwoniłem do Fedex. Tz chciałem ale był piątek godzina 17 i infolinia już nie pracowała. Zadzwoniłem wiec do kuriera który dostarczał paczkę aby wrócił po sprzęt, jednak otrzymałem informacje ze już jest daleko i ma jeszcze inne paczki i może przyjechać dopiero w poniedziałek. W związku z tym zadzwoniłem raz jeszcze do firmy X-kom licząc na rozmowę z kimś bardziej kompetentnym. Trafiłem na szczęście na taką osobę. Poproszono mnie o doslanie na maila dokumentacji zdjęciowej oraz opisanie całej sytuacji, oraz przyjęto zgloszenie reklamacyjne. Poinformowano mnie również abym oczekiwał kontaktu z ich strony. Po weekendzie otrzymałem informacje ze przyślą do mnie kuriera po TV jak tylko dośle do nich protokół szkody. Umówiłem się z kurierem na przyjazd w poniedziałek tak wiec kiedy tylko miałem w ręku protokół przesłałem skan do X-kom. We wtorek otrzymałem informacje jak zapakować sprzęt, oraz ze kurier będzie po tv w środę. Tak tez się stało, kurier odebrał tv i jak sądzę w czwartek 26.03 TV dotarł na serwis. Od tego czasu do dnia wczorajszego wysłałem conajmniej 5-6 maili oraz dzwoniłem dwukrotnie na infolinie aby otrzymać jakiekolwiek informacje. Kazano czekać. Zirytowany całą sprawą zadzwoniłem raz jeszcze wczoraj. Po godzinnej próbie dodzwonienia się udało mi się porozmawiać z pracownikiem który poinformował mnie ze forma X-kom proponuje zwrot połowy kosztów TV ponieważ uszkodzenia nie pokrywają się z uszkodzeniami opakowania.
propozycja ta jest dla mnie bulwersująca. Firma x-kom w jawny sposób próbuje mnie oszukać a wręcz okraść zrzucając na mnie winę za uszkodzenie sprzętu, który dotarł do mnie uszkodzony.
Na swoją obronę posiadam dokumentacje zdjęciową, oraz świadka (moja żona ) który widział cały proces rozpakowywania i pomagał przy tym. Moje pytanie do Was co mogę zrobić w tej sytuacji. Czy mam jakies szanse wybronić się z próby zrzucenia na mnie odpowiedzialności. Naprawdę nie sądziłem ze taka sytuacja będzie miała miejsce korzystając z usług tak rozpoznawanej marki jak x-kom. Wielokrotnie kupowałem sprzęt przez internet w tym 3 różne telewizory i nigdy nie miałem takiej sytuacji. Zdarzało mi się otrzymać uszkodzone sprzęty i sprawa zawsze była błyskawicznie załatwiana w zasadzie przez telefon a nowy sprzęt docierał do mnie na drugi dzień po rozmowie. (Np firma electro.pl która jest na tym polu bardzo profesjonalna o żałuje ze nie miała w ofercie tego konkretnego modelu TV, wtedy zapewne cała ta chora sytuacja nie miała by miejsca)
Będę wdzięczny za wszelkie pomocne komentarze w mojej sprawie. Liczę na Was.
Pozdrawiam
Jarek
Komentarze (139)
najlepsze
Gość się rejestruje na wykopie (2 dni temu) żeby wzniecić jakieś zamieszanie i wymusić na x-kom szybkie uciszenie sprawy dla świętego spokoju, a winny jest tu tylko klient bo karton ma znaczące uszkodzenie nie wiadomo kiedy powstało.
TV jest zabespieczony styropianem i wątpię żeby powstało takie uszkodzenie. Myślę ze klient sam
Jak wszystko się nie rozpadnie w naszym pięknym kraju to pod koniec roku gdy będę kupował nowego PCta to też
Tu dygresja - powinna być wyraźna informacja, jak w Empiku: towar u zewnętrznego dystrybutora, nie mamy go na stanie.
OK - najpóźniej w środę będzie, nie spieszy się. W środę rano dalej zero śladu w systemie. Kolejny telefon - zamówienie na Pana monitor dopiero we wtorek zostało przyjęte u dostawcy, święta idą - na ok. 15 kwietnia powinien być. Zacząłem szukać alternatywy, znalazłem w Media Expert z gwarancją dostawy na kolejny dzień (czyli na dziś). Paczka już leży w moim lokalnym oddziale i dziś u mnie będzie. I do tego zapłaciłem 100 zł mniej.
Kiedy
źródło: comment_15864212142BlotbGu0Md6wMz3Nx5VoT.jpg
Pobierz