W samochodach elektrycznych przeznaczonych do działania w niskich temperaturach montuje się układ ogrzewania akumulatora. Poza tym, jak inni zauważyli, sam akumulator rozgrzewa się podczas działania. Zużycie energii łacznie wzrośnie i zasięg spadnie, ale na pewno nie aż tak drastycznie.
a w telefonie jak bateria ci zamarznie też traci pojemność. więc akumulator w samochdozie tym bardziej, ale bez przesady , aby ci nie padł w nocy to wystarczy mieć dwa, drugi w środku auta , przepuścić kabelki pod maske , na aku posadzić jakiś grzejny półprzewodnik który by dawał temperature około 40stopni nie stopi nie wypali ale ogrzeje a na noc takie cos nie zeżre tamtego aku a ocali ten pierwszy -
no to ja do pracy bym nie dotarł, za daleko. Co do jazdy typowo miejskiej, to w takiej na przykład Warszawie z takich Kabat na Żoliborz się nie dotrze na jednym ładowaniu.
Tesla Roadster ma zasięg 352 km i generalnie przy -18 zasięg niewiele by się zmniejszył bo to normalny zakres pracy użytych baterii, a powiem więcej że przy takiej pracy baterie miałby więcej cykli, czyli dłuższe życie. Podejrzewam że przy -40 też by ruszył.
Jak kogoś lubi patrzeć na wykresy to poszukacie sobie specyfikację Ogniwa Panasonic 18650.
Inna sprawa że zamarzł byś bo to ogrzewania niema ;-P
Dodam jeszcze że akumulatory mają ograniczoną żywotność. Kupisz taki samochód elektryczny i po pięciu (max 8) latach zasięg samochodu spadnie o połowę (albo więcej). Wtedy już raczej nie będzie się opłacało ich wymieniać bo nowe baterie będą droższe iż cały samochód. Kogo w Polsce stać na wymianę samochodu co 5 lat?
@Lisiu: a wyobraź sobie, że gdyby takie samochody były produkowane na naprawdę duża skalę, to ceny baterii musiałyby spaść. Samochody elektryczne już teraz są tańsze w użytkowaniu niż te na paliwa płynne, nawet przy wysokim koszcie akumulatorów.
Komentarze (97)
najlepsze
Tesla Roadster ma zasięg 352 km i generalnie przy -18 zasięg niewiele by się zmniejszył bo to normalny zakres pracy użytych baterii, a powiem więcej że przy takiej pracy baterie miałby więcej cykli, czyli dłuższe życie. Podejrzewam że przy -40 też by ruszył.
Jak kogoś lubi patrzeć na wykresy to poszukacie sobie specyfikację Ogniwa Panasonic 18650.
Inna sprawa że zamarzł byś bo to ogrzewania niema ;-P
Komentarz usunięty przez moderatora