Orange przyznało, że przez pomyłkę zbrandowało telefony marki Huawei, kupione przez użytkowników swojej sieci na wolnym rynku.
Na portalu technologicznym telepolis.pl pojawił się artykuł o problemie użytkowników smartfonów marki Huawei, którzy używają karty SIM sieci Orange. Po czterech miesiącach od premiery smartfonów Huawei P30 PRO, ale i innych modeli, sieć Orange wypuściła na smartfony tego producenta aktualizację zawierającą rzekome ustawienia sieci (te zwykle przesyłane są SMS-em konfiguracyjnym), ale użytkownicy nie otrzymali żadnych zauważalnych opcji, jak choćby VoLTE i VoWiFi. Zamiast tego, po aktualizacji w swoich smartfonach zobaczyli aplikacje od Orange, tj. hub AppCenter z usługami i aplikacjami tego operatora. Aktualizacja oprogramowania nosi nazwę Orange_software.eu i jest niestandardową wersją oprogramowania.
Część generycznych smartfonów Huawei przez pomyłkę otrzymało aktualizację, która dodała hub z polecanymi przez Orange aplikacjami. Sprawę wyjaśniamy bezpośrednio z producentem. Smartfony działają prawidłowo, a klient może odinstalować aplikacje. Przepraszamy za ewentualne niedogodności.
- powiedział Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.
Niestety, poza przeprosinami użytkownicy nie otrzymają żadnej pomocy od operatora np. w usunięciu aktualizacji albo jego aplikacji, zapewniających dodatkowy dochód dla operatora, kosztem użytkowników.
Co więcej, niektórzy użytkownicy sygnalizują, że wbrew zapewnieniom rzecznika prasowego Orange Polska nie mogą usunąć aplikacji Orange:
Pomimo wyjaśnień ze strony rzecznika prasowego Orange Polska, są też informacje, że pracownicy tej sieci wciąż zaprzeczają jakoby aktualizacja miała coś wspólnego z Orange:
Dzięki "pomyłce" ze strony Orange w wypuszczeniu aktualizacji z preinstalowanymi aplikacjami z logo operatora, tj. brandingowi, na smartfony marki Huawei pochodzące z wolnego rynku, operator telekomunikacyjny zaoszczędził na reklamie i zapewnił sobie dodatkowy dochód płynący z aktywacji usług w preinstalowanych aplikacjach. Jeśli użytkownik chce się ich pozbyć, musi to zrobić we własnym zakresie.
Komentarze (55)
najlepsze
@SupreminTHC: Jak widać to ci nie przeszkadza
gdyby chodziło o LG, Sony czy Apple to już dawno mieliby napisane kilka artykułów na ten temat