Jak zredukować zabójczy hałas startującej rakiety?
Podczas startu rakiety energia dźwięku wytwarzana przez silniki jest wystarczająco silna, aby poważnie uszkodzić wszystko w pobliżu. W tym filmie przyjrzymy się metodom stosowanym przez NASA i Rosjan w celu zmniejszenia energii dźwięku podczas wystrzeliwania rakiet.
excavtio z- #
- #
- 51
- Odpowiedz
Komentarze (51)
najlepsze
1. Amerykański standard szerokości torów kolejowych (odstępu szyn) wynosi 4 stopy, 8.5 cala. Prawda, że to dziwaczna liczba? A czy wiesz dlaczego taki właśnie standard się stosuje?
2. Ponieważ w ten sposób buduje się linie kolejowe w Anglii, a właśnie angielscy przybysze budowali amerykańskie linie kolejowe. Dlaczego jednak Anglicy budowali je właśnie tak?
3.
Pomijam tu kwestie ilości energii potrzebnej na start. Chodzi mi o samą prostotę rozwiązania
Amerykanie - drogi i skomplikowany system
Ruscy - dziura w ziemi XD
Dźwięk, a właściwie hałas powoduje strate na ciągu samego silnika, a częstotliwość rezonansowa może spowodować rozerwanie dyszy takiego silnika.
D tej pory nie pracowano nad silnikami o przepływie laminarnym ze względu na dużą masę takich rozwiązań i brak odpowiednich materiałów. Badania modeli cyfrowych
Komentarz usunięty przez moderatora
TL:DW: Przy prędkości powyżej 8XX km/h część powietrza opływająca silnik samolotu ma prędkość ponadźwiękową, co powoduje naprężenia i jest niebezpieczne i nieefektywne (z punktu widzenia wydajności silników). Samoloty latają więc sporo poniżej lub powyżej (odrzutowce) prędkości dźwięku, niż tuż przy granicy tejże.
@plussix: Ramjety sa podobno bardzo efektywne no ale mowa o predkosciach 3macha ///( ͡° ͜ʖ ͡°)
a nie prosciej polska metoda zlikwidowac kosmodrom coby mieszkancy w okolicy w koncu mogli mieszkac w ciszy? w koncu po cos kupili to super tanie dzialki...