@sweet_dream99: Miał za mało siły hamowania do wyhamowania, ale pewnie wystarczająco dużo do przytrzymania w miejscu. W ciężarówkach domyślna pozycja hamulca to zaciśnięty i szczęki odciąga układ hydrauliczny.
Skoro hamulce nie działają, to teraz będzie się staczał w dół?
@sweet_dream99: Myślę, że wbrew pozorom ta rampa nie jest aż tak stroma.
To raczej ta droga którą jadą prowadzi stromo w dół (zresztą dlatego przegrzały się mu te hamulce), a ten zjazd awaryjny ma duże nachylenie względem tej drogi, a nie prawdziwego poziomu.
Do tego hamulce grzeją się przy hamowaniu, w chwili kiedy pojazd się już zatrzyma, utrzymanie go
Retarderów hydraulicznych takich "europejskich" niezawsze, ale większość ma jake-brake'i na fazie wydechu. Jak mocno obciążony, to cholera wie, może nie dało rady.
Komentarze (20)
najlepsze
Co Ty wykop oglądasz i zapominasz ;p Były wielokrotnie podobne akcje ;p
@sweet_dream99: Myślę, że wbrew pozorom ta rampa nie jest aż tak stroma.
To raczej ta droga którą jadą prowadzi stromo w dół (zresztą dlatego przegrzały się mu te hamulce), a ten zjazd awaryjny ma duże nachylenie względem tej drogi, a nie prawdziwego poziomu.
Do tego hamulce grzeją się przy hamowaniu, w chwili kiedy pojazd się już zatrzyma, utrzymanie go
No ale jednak macie rację - to było ratowanie się
ale większość ma jake-brake'i na fazie wydechu.
Jak mocno obciążony, to cholera wie, może nie dało rady.
@starnak:
Te podjazdy awaryjnego hamowania są zazwyczaj ze żwiru żeby szybciej pojazd zatrzymać - stąd pył się podniósł.
Komentarz usunięty przez moderatora