Czy nie uważasz, że dało by się uregulować rynek tak aby UBER I Taxi miały równe szanse i żyły jak normalne konkurujące przedsiębiorstwa?
Przykład z UK. Dwa stopnie licencji. Pierwszy możesz tylko złapać taxi na tel lub ubera na apkę. Nie może stać na postoju. Reszta: podatki, przepisy identyczne. Drugi stopień (droższy i trudniejszy) pozwala stać na postojach w centrum, pod dworcami lotniskami. Chociaż lotniska zwykle wypuszczają i tak jedną firmę z
@wcinaster: Zgadzam sie z Toba, tak to sie robi w rozwinietych krajach. System dwulicencyjny jest moim zdaniem idealny. W Niemczech chyba jest poodbny system.
Czy jesteś złodziejem? Oszukujesz ludzi? Zmieniasz taryfy na nocne w dzień lub strefę 4 w 1szej? Czy robisz prowokacje z uberem? Czy szlag Cię trafi jak przejdzie ustawa uber-lex?
To zależy w jakiej formie ma to przejść. Jak pisałem wcześniej moim zdaniem najlepszy jest system dwulicencyjny. Gdzie na przewóz masz minimalne bariery wejścia a na taxi wyższe. Tak jak kolega pisał jest w UK.
Szlag mnie nie trafi , spodziewam się tego od dawna. Szykuje się raczej na zmianę zawodu ;)
@kejpero: niebezpiecznych akcji jest bardzo mało. Zazwyczaj zabieram ludzi z aplikacji gdzie nie ma anonimowości. Unikam tak zwanych łapek z ludźmi którzy wydają mi się podejrzani.
Ale najniebezpieczniejsza jaka była to agresja po imprezie czterech osób . Poprosiłem żeby wyszli i zamówili inna taksówkę. Wtedy rzuciła się na mnie z jedna z kobiet. Chwile poszarpała i uciekli. Nic takiego się nie stało.
@arturccc: dla turystów i mieszkańców to pewnie byłoby fajne rozwiązanie bo po danym kolorze łatwo byłoby rozpoznać taksówkę (chociaż teraz z kogutem tez raczej nie jest ciężko) i byłby jakiś charakterystyczny kolor dla naszego kraju. Ale osobiście wole mieć jednak wolność wyboru koloru i nie musieć jezdzic np żółtym samochodem :)
@CroveLane: Licencjonowany, licencje mam w samochodzie chyba nie mam zadnej fotki na tel zaraz sprawdze. Wrzucilem zrzut ekranu z mojej aplikacji. Jeżdżę w takiej firmie, że bez licencji nie przyjmują (poodbno) ;)
@Pio_Coll: jeżdżę na aplikacji wiec zazwyczaj jestem w ruchu i bardziej „szukam klienta” niż stoję. W te zimę miałem mało przestojów wiec jakos daje radę. Zawsze można stanąć na stacji na herbatkę I poczytać wykop czekając na klienta ;)
@maliczek: obrót na godzinę uchodzi od 30 zł do 70. Jak się odejmie wszystkie koszta to wychodzi na rękę od 15 do 35 zł. Oczywiście są stałe koszta wiec to tak wychodzi mniej więcej przy 160-200h jazdy w miesiącu.
Komentarze (75)
najlepsze
Przykład z UK. Dwa stopnie licencji. Pierwszy możesz tylko złapać taxi na tel lub ubera na apkę. Nie może stać na postoju. Reszta: podatki, przepisy identyczne. Drugi stopień (droższy i trudniejszy) pozwala stać na postojach w centrum, pod dworcami lotniskami. Chociaż lotniska zwykle wypuszczają i tak jedną firmę z
Czy robisz prowokacje z uberem?
Czy szlag Cię trafi jak przejdzie ustawa uber-lex?
To zależy w jakiej formie ma to przejść. Jak pisałem wcześniej moim zdaniem najlepszy jest system dwulicencyjny. Gdzie na przewóz masz minimalne bariery wejścia a na taxi wyższe. Tak jak kolega pisał jest w UK.
Szlag mnie nie trafi , spodziewam się tego od dawna. Szykuje się raczej na zmianę zawodu ;)
Ale najniebezpieczniejsza jaka była to agresja po imprezie czterech osób . Poprosiłem żeby wyszli i zamówili inna taksówkę. Wtedy rzuciła się na mnie z jedna z kobiet. Chwile poszarpała i uciekli. Nic takiego się nie stało.
A fajnych było wiele. Najlepsza to chyba taka
Czy jeździłeś kiedyś na uberze?
Fajne AMA, szoda że idioci zakopują.
Nie jeździłem.
Dzięki :)