@qbek: Nie, to nie jest silnik Stirlinga. Niema z nim nic wspólnego w zasadzie (z punktu widzenia sposobu działania).
Silnik ten zasysa gorące powietrze, proces ten powoduje zamknięcie zaworu, powietrze w cylindrze się ochładza i powstaje strefa niskiego ciśnienia która zasysa tłok. Tłok się przemieszcza, zawór otwiera po chwili i jest wypychana resztka chłodnego już powietrza. Tłok zaczyna się cofać zasysając znów gorące powietrze i cykl się powtarza.
Komentarze (7)
najlepsze
Ewentualnie czym się właściwie od niego różni? :P
Komentarz usunięty przez moderatora
Silnik ten zasysa gorące powietrze, proces ten powoduje zamknięcie zaworu, powietrze w cylindrze się ochładza i powstaje strefa niskiego ciśnienia która zasysa tłok. Tłok się przemieszcza, zawór otwiera po chwili i jest wypychana resztka chłodnego już powietrza. Tłok zaczyna się cofać zasysając znów gorące powietrze i cykl się powtarza.
Jest to silnik