Fajnie widać jak wielkie przeciążenia mogą generować manewry wyglądające całkiem niepozornie. Człowiek zdaje sobie sprawę z tego, że możliwości takiej maszyny są nie tylko kwestią techniki, ale w dużej mierze uzależnione są to tego, ile pilot może (dosłownie) wziąć na klatę.
@keramzyto_beton: nic nie stoi na przeszkodzie, w Rosji możesz za drobne kikanaście tysięcy euro lecieć Migiem 29 aż na granice kosmosu. Tylko z tyle kasy głupio zemdleć przy 5G i nic nie zobaczyć.
8G. Pewnie bym się dwa razy sfajdał na miękko, trzy razy stracił przytomność, a do tego porzygał, a i tak japa by mi się cieszyła od ucha do ucha, gdybym siedział w takiej maszynie :)
Chociaż podobno w akrobacyjnych samolotach piloci doznają jeszcze większych przeciążeń, a przy tym wszystkim nie mają kombinezonów przeciwprzeciążeniowych. Szacun.
Lubię samoloty. Jeżeli ćwiczą tylko w dzień to chciałbym pomieszkać tam przynajmniej jakiś czas. U siebie choć regularnie widzę pasażerskie samoloty(jestem mniej więcej na ścieżce podchodzenia do lądowania na lotnisku Chopina w Warszawie) to szybko przelatujący wojskowy widziałem chyba tylko raz, gdy prawdopodobnie były jakieś pokazy w Polsce w tym czasie. No i raz jeszcze parę lat temu przelatywał tuż nad moim domem Osprey V22, ale nie zdążyłem zrobić mu zdjęcia z
Komentarze (61)
najlepsze
Polecam artykuł https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/w-oshkosh-rozpoczela-sie-kolejna-edycja-pokazow-eaa-air-venture
@keramzyto_beton: nic nie stoi na przeszkodzie, w Rosji możesz za drobne kikanaście tysięcy euro lecieć Migiem 29 aż na granice kosmosu. Tylko z tyle kasy głupio zemdleć przy 5G i nic nie zobaczyć.
Chociaż podobno w akrobacyjnych samolotach piloci doznają jeszcze większych przeciążeń, a przy tym wszystkim nie mają kombinezonów przeciwprzeciążeniowych. Szacun.
@jakis_login: Owszem, ale w takim F16 przeciążenia rzędu 9g potrafią trwać o wiele dłużej.
Komentarz usunięty przez moderatora