@uknot: W zasadzie by mogli wyprodukować lokomotywy ma ekogroszek, wtedy by nie był potrzebny palacz. Byłoby taniej niż spalinowymi tam gdzie nie ma trakcji elektrycznej, ale to raczej dla biednych krajów gdzie z kolei jest mało uzdatnionej wody i pewnie by był za mały zbyt jak na konstruowanie od zera nowej konstrukcji.
@phiro: @kozackiBOHUN: mi się wydaje, że może być używana do obsługi hamulców w wagonach. W starych typach hamulców - takich jak w parowozach - hamulce działają jak wtłoczy się do nich powietrze. W nowych typach hamulce działają na zasadzie wypuszczenia powietrza - jak pociągniesz za rączkę awaryjnego to rozszczelni cały układ i pociąg zwalnia.
@sylwek2k: @Michwsek: To sobie pozwolę zauważyć, że Luxtorpeda była inspirowana, i budowana w oparciu o Luxtropede firmy Austro-Daimler. Osiągała 115-140 km/h. Aktualny rekord prędkości całkowicie polskiej konstrukcji należy do Newag Impuls z prędkością 225,2 km/h. No i luxtorpeda nie osiągała takiej prędkości jak parowóz z filmku. ( ͡°͜ʖ͡°)
@sylwek2k: Pokaż mi miejsce gdzie na trasie Luxtorpeda jechała z taką prędkością xD Jej czas wynikał przede wszystkim z trwającej dosłownie chwilę zmiany czoła. To jednoczłonowy wagon motorowy a nie pociąg. Jeden współczesny wagon jest większy od samej Luxtorpedy. Zmiana czoła w Pendolino jest zwyczajnie dłuższa bo maszynista musi po pierwsze przejść prawie 200m z jednego końca na drugi przez skład. Uwielbiam tą mitologię na temat mitycznego super pociągu Luxtorpeda. To
Komentarze (51)
najlepsze
No i luxtorpeda nie osiągała takiej prędkości jak parowóz z filmku. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jej czas wynikał przede wszystkim z trwającej dosłownie chwilę zmiany czoła. To jednoczłonowy wagon motorowy a nie pociąg. Jeden współczesny wagon jest większy od samej Luxtorpedy. Zmiana czoła w Pendolino jest zwyczajnie dłuższa bo maszynista musi po pierwsze przejść prawie 200m z jednego końca na drugi przez skład. Uwielbiam tą mitologię na temat mitycznego super pociągu Luxtorpeda. To