@AerandirNarsil: Tutaj jednym z większych problemów jest akumulator. Nie widzi mi się, żeby samolot lądował co 3/4 godziny na ładowanie, ale w sumie gdyby napakować dużo akumulatorów do samolotu, to by jakąś sensowną pojemność miał.
@mecenas_z_piaseczna: samolot nigdy nie poleci!!! rakieta nie dotrze nawet na orbitę, a wy o księżycu mówicie!!! Auta elektryczne się nieopłacalne!!! Komputery? Pf, a komu to potrzebne???
Tak na serio, to silnik elektryczny jest wydajniejszy, niż silnik spalinowy. W dodatku jest bardzo cichy ;)
Wyciągnęli jakiś skomplikowany i mocno przybliżony wzór na zapotrzebowanie mocy, zamiast wykorzystać: Moc do lotu[W] = Waga samolotu[N] / doskonałość aerodynamiczna * prędkość lotu [m/s]
Dodatkowo z uwagi na prostszą konstrukcję silników elektrycznych, napęd sprawdza się w pojazdach których czas lotu silnikowego nie przekracza 30min. I istnieje spora szansa że spadek kosztów baterii spowoduje wykorzystanie napędów elektrycznych w lotnictwie sportowym i rekreacyjnym (motoszybowcach, motoparalotniach, samolotach ultralekkich i akrobacyjnych).
Komentarze (28)
najlepsze
Tak na serio, to silnik elektryczny jest wydajniejszy, niż silnik spalinowy. W dodatku jest bardzo cichy ;)
https://www.pipistrel.si/plane/alpha-electro/overview
Moc do lotu[W] = Waga samolotu[N] / doskonałość aerodynamiczna * prędkość lotu [m/s]
Dodatkowo z uwagi na prostszą konstrukcję silników elektrycznych, napęd sprawdza się w pojazdach których czas lotu silnikowego nie przekracza 30min. I istnieje spora szansa że spadek kosztów baterii spowoduje wykorzystanie napędów elektrycznych w lotnictwie sportowym i rekreacyjnym (motoszybowcach, motoparalotniach, samolotach ultralekkich i akrobacyjnych).
Słabe, to jest lepsze:
Fuzja wodoru: 645 000 000 MJ/kg
Fuzja deuter-tryt: 337 000 000 MJ/kg
Rozszczepienie uranu (100% U-235): 88 250 000 MJ/kg
Naturalny uran w reaktorze powielającym: 24 000 000 MJ/kg
Uran wzbogacony w reaktorze wodnym: 3 456 000 MJ/kg
Naturalny uran w reaktorze wodnym: 443 000 MJ/kg