@lesny_druh: bo to był skok jakościowy którego już nigdy nie powtórzono, w pięć lat przeszliśmy od dooma do quake 3. pojawiły się trójwymiarowe modele, animacja szkieletowa, dynamiczne oświetlenie i setki innych bajerów których nazw nie pamiętam. Teraz grafika nie robi na mnie już takiego wrażenia jak wtedy.
Stare czasy...kiedy porównywało się Geforce 256 SDR, Geforce 256 DDR i Geforce 2MX ( ͡°͜ʖ͡°) Kiedy zobaczyłem Nature Test z 3D Marka 2001 po raz pierwszy na GeForce 3 to był opad szczeny, jaka grafika jest bliska rzeczywistości...
@KaroloBC: W Morrowindzie poza świetną wodą nie uświadczyłem niczego co by zasługiwało na opad szczeny. Brak gęstej roślinności...Morrowind wydawał mi się źle zoptymalizowany. @smaguire: Nie wiem, czy wyszły jakiekolwiek gry na tym silniku. Samo demko powinno zasuwać na hd3000. To na Geforce 3 chodziło w 1024x768 ~25-30fps
Przypomniało mi się jak kupiłem sobie kartę ATi Radeon 9600 Pro i dla testów odpaliłem jedno z demek technologicznych w czasie rzeczywistym. Siedzieliśmy z kumplami z opuszczonymi koparami, tak nas to zachwycało. ;)
@kwahoo2: mi z kolei bardziej zapadł właśnie 3DMark 2000, głównie chyba przez soundtrack... i właśnie również przez to że działał na silniku Max Payne'a aka MAX-FX
Czasem mi już szkoda, że nie ma już tak spektakularnego postępu techniki - wchodząca nowa konsola do gier ryje beret grafiką a 2-letni domowy procesor to zabytek. Do dzisiaj pamiętam ten szok, jak po dodaniu do RivyTNT32 akceleratora Voodoo (3Dfx) odpaliłem Quake2, albo TombRaider. To był szok, inna jakość, inny świat.
@bachus: jak dodałeś Vooodoo1 do TNT2 to mogłeś najwyżej zauważyć spadek klatek :P Quake 1 na początku działał tylko z glidem, ale Q2 to już full-OpenGL, TNT2 sobie z tym radziła lepiej niż Voodoo2 z tego co pamiętam. Chociaż TNT2 32 może i kulała. TR nie powiem, bo dla mnie TR sprzed Tomb Riderem z 2013 są niegrywalne :P
@LubieSzaszylkiZLublina: pamiętam jak wyrywałem włosy jak grałem w Tomb Raider 2, jak się nie zmieścisz w ułamku sekundy jak podbiega do skarpy i skoczysz 0.01 sekundy za późno/wcześnie to giniesz albo wspinaj się od nowa. Dłuższy skok po 15 razy musiałem robić. Nigdy więcej w TR nie grałem tak mnie przez tydzień to zeźliło.
Komentarze (142)
najlepsze
@lesny_druh: bo to był skok jakościowy którego już nigdy nie powtórzono, w pięć lat przeszliśmy od dooma do quake 3.
pojawiły się trójwymiarowe modele, animacja szkieletowa, dynamiczne oświetlenie i setki innych bajerów których nazw nie pamiętam. Teraz grafika nie robi na mnie już takiego wrażenia jak wtedy.
Kiedy zobaczyłem Nature Test z 3D Marka 2001 po raz pierwszy na GeForce 3 to był opad szczeny, jaka grafika jest bliska rzeczywistości...
@smaguire: Nie wiem, czy wyszły jakiekolwiek gry na tym silniku. Samo demko powinno zasuwać na hd3000. To na Geforce 3 chodziło w 1024x768 ~25-30fps
TR nie powiem, bo dla mnie TR sprzed Tomb Riderem z 2013 są niegrywalne :P