Jak nie dać się oszukać walcząc o odszkodowanie za opóźniony lot
Krótka historia wykopka walczącego o swoje.
grigoryi z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 21
- Odpowiedz
Krótka historia wykopka walczącego o swoje.
grigoryi zJakiś czas temat zamieściłem na wykopie moją historię walki o odszkodowanie z firmą Small Planet airlines link do wykopu
Od tego czasu piszą do mnie ludzie z prośbą o pomoc w ich własnych walkach. Lubię pomagać więc nigdy nie pozostawiam prósb bez odpowiedzi. Tak też było tym razem.
Lot Enfidha-Katowice, 03.05.2018. Pogoda w Katowicach na przylocie kiepska, szalały burze o czym zresztą pisał #groundhandling link do mirko ale pogoda w Katowicach nie była powodem opóźnienia.
Także po analizie odpisałem, że warto walczyć. Wykopek napisał reklamację i już pierwsza odpowiedź była optymistyczna ale to co się działo dalej zasługuje na solidne xD
1. "Na wstępie chcielibyśmy przeprosić za wszelkie niedogodności związane z opóźnieniem rzeczonego lotu oraz podziękować za cierpliwość i wyrozumiałość.
Po rozpatrzeniu Państwa reklamacji firma podjęła decyzję o zaoferowaniu Państwu bonu turystycznego w wysokości 500 eur dla każdego z dwóch pasażerów. Voucher można wykorzystać w ofercie Small Planet Airlines dostępnej na stronie internetowej na zakup wybranych lotów lub usług dodatkowych. Voucher można wykorzystać do 31 marca 2019. Uprzejmie proszę o wypełnienie załączonego druku oraz odesłanie jego czytelnego skanu w odpowiedzi zwrotnej, abyśmy mogli przekazać dokument do realizacji. Po otrzymaniu podpisanego dokumentu prześlemy Państwu przyznany bon"
Napisałem mu, żeby nie dał się zbyć voucherami i naciskał dalej. Tak też zrobił i przyszła odpowiedź:
2. "...W związku ze złożoną reklamacją dotyczącą opóźnionego lotu uprzejmie informuję, że firma postanowiła przyznać Państwu rekompensatę w kwocie 600 euro (kwota przyznana łącznie 2 osobom)"
Jest lepiej ale wciąż mało. W rozporządzeniu jest jasno napisane, że na takiej trasie przy opóźnieniu ponad 3h przysługuje 400 euro za osobę. To też poszła odpowiedź:
"Bardzo dziękuję za odpowiedź. Cieszę się,że uznali Państwo zasadność mojego roszczenia i nie ma co do niego wątpliwości. Proszę jednak o przesłanie druku opiewającego na kwotę 800 euro zgodnie z zapisami rozporządzenia UE 261/04. Wtedy rzeczone pismo odeślę tak szybko jak to możliwe.
Dziękuję za uczciwe i prokonsumenckie podejście. Pozdrawiam serdecznie"
A to odpowiedź z firmy:
4. "W związku z ponownym rozpatrzeniem okoliczności niniejszego opóźnienia, firma podjęła decyzję o zaproponowaniu Państwu rekompensaty w kwocie 700 eur (kwota przyznana łącznie 2 osobom). Chcielibyśmy wynagrodzić w ten sposób wszelkie niedogodności spowodowane zaistniałym opóźnieniem. Prosimy o wypełnienie załączonego druku i odesłanie go w odpowiedzi na tego maila, wówczas będziemy mogli wypłacić przyznaną rekompensatę. Ponadto uprzejmie informuję, że w związku ze szczególnym charakterem okoliczności opóźnienia istnieją przesłanki, które kwalifikują je jako nadzwyczajne, dlatego też firma Small Planet nie przyznaje rekompensaty w pełnej kwocie wynikającej z Rozporządzenia nr (WE) 261/2004"
xD jaki blef xD gdyby uważali, że są przesłanki okoliczności nadzwyczajnych, to by nie chcieli wypłacić nic, jak pokazuje mój przykład.
Do tego jeszcze to targowanie się o 100 euro. Poważnie? Może konsultanci dostają 50% z tego co urwą z odszkodowania? Obsługa klienta w Polsce jak w chlewie obsranym. Poradziłem wykopkowi żeby odpisał, że nie było okoliczności nadzwyczajnych i wypłacili 800 euro do czego są zobowiązani. Jak sądzicie jaka była odpowiedź? Blefowali czy mówili prawdę, nie zgodzą się na 800 euro?
5. "W związku z ponownym rozpatrzeniem okoliczności niniejszego opóźnienia, firma podjęła decyzję o zaproponowaniu Państwu rekompensaty w kwocie 800 eur (kwota przyznana łącznie 2 osobom). Chcielibyśmy wynagrodzić w ten sposób wszelkie niedogodności spowodowane zaistniałym opóźnieniem. Prosimy o wypełnienie załączonego druku i odesłanie go w odpowiedzi na tego maila, wówczas będziemy mogli wypłacić przyznaną rekompensatę"
Także historia modelowa dla tych wszystkich, którzy będą mieli okazję walczyć o swoje z liniami lotniczymi. Znajcie swoje prawa i nie dajcie się zbyć :)
Komentarze (21)
najlepsze
Linia to LOT a przyczyna opóźnienia to "Późny przylot samolotu" (w sensie, że samolot się spóźnił bo poprzedni lot był opóźniony)
w przypadku opóźnionych, odwołanych lub przepełnionych lotów rekompensata może wynieść od 250 do 600 euro w zależności od zdarzenia. Zachęcam do skorzystania z szybkiej i bezpłatnej ekspertyzy przeprowadzonej przez naszych ekspertów, chętnie pomożemy odzyskać należne pieniądze. Jako jedyni w branży odszkodowań lotniczych oferujemy wybór – dwie drogi do odszkodowania, czyli obsługę prawną lub błyskawiczną rekompensatę.
Po więcej informacji zachęcam do kontaktu z infolinią pod numerem 781 000 781 lub porozmawiania