O tym jak Showmax traktuje kartę Revolut i jej posiadacza.
Zakupiłem na próbę (14 dni) usługę Showmax podpinajac kartą Revolut.
Niestety, nie jestem w stanie korzystać z ich usług ponieważ według Showmaxa muszę zweryfikować swoją lokalizację.
No dobra, wysyłam im zdjęcie faktury Orange, gdzie widnieje adres zamieszkania.
Po 48 godzinach usługa nadal nie jest dla mnie dostępna, pojawia się ponownie monit o konieczności zweryfikowania lokalizacji.
Kończy się okres próbny, na Showmaxie nie obejżałem żadnego filmu z powodu powyżej.
Tadam, na terenie PL usługa SHowmax kosztuje 19,90 zł, a moja karta zostaje obciążona kwotą 8,99 USD, czyli 32,06 zł.
Skontaktowałem się z Pomocą Showmaxa, po przedstawieniu sytuacji sprawa została przekazana do Działu Płatności.
Odpisują:
"Szanowny Panie,
poprzez dodanie zagranicznej metody płatności do konta nasz serwis uruchomił na Pana koncie kontent
dostępny dla użytkowników, znajdujących się poza granicami naszego kraju.
Aby uzyskać dostęp do treści zamieszczanych przez nasz serwis należy dokonać zmiany metody płatności z zagranicznej na polską"
Pytam ich dlaczego kontent (pomimo wysłania dokumentu) nadal nie jest dostępny.
Odpisują:
"Dodanie metody płatności ma na celu weryfikacje kraju pochodzenia klienta.
Ze względu na ograniczenia licencyjne zarówno metoda płatności,
jak i adres IP użytkownika naszego serwisu muszą być polskie.
"
Ok, do serwisu Showmax logowałem się i loguję z polskiego adresu IP (Multimedia),
zatem drążąc temat proszę o wskazanie punktu w Regulaminie mówiącego, że muszę zapłacić POLSKĄ kartą.
Odpisują:
"w zakładce FAQ (które są integralną częścią regulaminu Showmax) oraz w sekcji Płatności widnieje następujące
pytanie: "Jak mogę zapłacić za Showmax?" oraz odpowiedź: "Akceptujemy karty płatnicze (tylko karty wydane w Polsce). "
Fajnie, ale akceptowałem REGULAMIN a nie jakieś-tam FAQ, które nie jest częścią Regulaminu a jedynie dokumentem pomocniczym.
Wysłałem poniwnie prośbę o wskazanie KONKRETNEGO punktu w regulaminie mówiącego o konieczności użycia polskiej karty płatniczej.
Odpisują, nie nie odpisują. Poprostu dezaktywują moją usługę.
Konkludując:
- aktywowałem usługę zgodnie z regulaminem
- naliczono mi zawyżoną opłatę 32,06 zł zamiast 19,90 zł
- nie mogłem korzystać (i nie skorzystałem) z ich usług
- rozwiązano ze mną umowę.
Nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi ??
Ano, dla zasady, z miłą chęcią i rozkoszą opiszę całą sytuację i wyślę do UOKIK-u.
Gdyby w regulaminie były przytaczane przez nich zapisy, to ok, nie ma problemu, ja dałem ciała,
ale powołują się na jakieś swoje wewnętrzne regulaminy/regulacje, których nie znam i nie akceptowałem.
Komentarze (12)
najlepsze
@HeniekGamer: No i co z tego ze napisal ze FAQ jest integralną częścią regulaminu ? Jak akceptowałem Regulamin a nie jakieś tamFAQ.
Mnie obowiązuje Regulamin, a nie jakieś tam inne dokumenty.
Nie, nie powołują się na swoje wewnętrzne regulaminy a na prawo obowiązujące w Polsce które narzuca na dostawcę treści weryfikacji czy klient zamierza z usługi korzystać na terenie RP gdyż w świetle polskiego prawa dostawca może dostarczać treści tylko na terenie RP.
Najprostszą formą weryfikacji jest weryfikacja gdzie karta płatnicza została wydana. Było użyć innej karty pre-paid.
No i