Dlaczego w Rosji tory są szersze? architekt poszedł do cara: - Wasza Wyskokość.... Jak wiecie Panie, budujemy tory. Mają być takie same jak na zachodzie czy większe? Na to car: - Na #!$%@? większe?
@Belzebub: oczywiście że specjlnie - w tamtych czasach obawiano się że przeciwnik może w razie dobrego sabotażu podesłać pociąg wprost do stolicy. Przy braku szybkich metod łączności katastrofa. Mała zmiana rozstawu i po problemie.
W bocznych torach starszych, niemodernizowanych stacji, albo na kolejach wąskotorowych tak stare szyny są normą. Układano je tam już jako używane, po ich demontażu z linii na których podnoszono parametry eksploatacyjne.
@edek_z_fabryki zgadza się, od siebie dodam, że szyny starego typu można spotkać też na większych stacjach po modernizacji np. w Skierniewicach na niektórych, rzadko używanych torach stacyjnych są szyny S42
@Damasweger: Tak, kolejowa. Co do Staszica jest to bardzo prawdobobne, a na przylegającym placu Strzeleckim całkowicie pewne. Jest tam torowisko nie używane od lat 30, możliwe, że zachowała się jeszcze też przedwojenna zwrotnica.
Na Pomorzu Zachodnim jest bardzo dużo szyn z XIX wieku. Wyprodukowane w zakładach Kruppa , Thyssena - są używane do dziś np na linii 403 Wałcz - Stargard.
Komentarze (49)
najlepsze
architekt poszedł do cara:
- Wasza Wyskokość.... Jak wiecie Panie, budujemy tory. Mają być takie same jak na zachodzie czy większe?
Na to car:
- Na #!$%@? większe?
I dlatego tory są szersze...
Komentarz usunięty przez moderatora
W Miastku tez z tego okresu z Huty Bochum
Komentarz usunięty przez moderatora