czyli w przyszłości nawet ktoś z bardzo słabą konfiguracją będzie mógł grać w najnowsze gry w zadowalającej ilości klatek jeśli wyłączy w opcjach raytracing (jeśli jest aż tak wymagający)?
@chigcht: Nie, a to z powodu specjalnego chipu od AI. Dlatego Volta obsługiwać będzie RT sprzętowo, a wcześniejsze generacje programowo, co wiadomo czym się skończy :)
Jak pierdyknie rynek kart graficznych to będzie można pomarzyć.
Wystarczy, że skończy się kopanie bitgówna i rynek zaleją używki, w tym czasie producenci nastawieni na zwiększony popyt skończą z pełnymi magazynami niesprzedanych nówek.
A ludzie mając do wyboru stare karty lub nowe niewiele lepsze za napompowaną cenę przerzucą się na konsole.
@Cynamon_TM Konsolę najlepiej kupić jak ogłaszają następcę.
Sam sprzęt jest wtedy super tani prosto z półeczki w supermarkecie. Tanie gry i mnóstwo promocji aby coś jeszcze zarobić na graczach starszej generacji.
@budus2: Czemu za dwie? Już następna generacja z pewnością będzie miała w ten czy inny sposób zrealizowane sprzętowe wsparcie dla AI, tak samo zresztą jak obecnie wchodzące do sprzedaży telefony. Zresztą kto powiedział że gry muszą być renderowane lokalnie, konsolowcy i tak są przyzwyczajeni do olbrzymich lagów, niskich FPS i dynamicznie zmieniającej się rozdzielczości więc nie ma problemu żeby wreszcie wprowadzić masowo usługi takie jak Playstation Now
Gen 7 miała wprowadzić hd na salony i zrobiła to w mega okrojonej wersji, bo praktycznie wszystkie gry były w 720p i 30fps (i z tym różnie bywało).
@budus2: No i to właśnie miało być, gdy wchodziła generacja 7 nawet na zachodzie telewizory Full HD były mało dostępne a na rynku konsumenckim dominowały nowe wprowadzone 720p. Zresztą wtedy mieliśmy jeszcze w przypadku Xboxa 360 topową konfiguracją wyprzedzając PC o 2 lata bo pierwsze karty z zunifikowanymi shaderami pojawiły się pod koniec 2006 roku.
Ale gra ma nie mieć grafiki realistycznej. Gra ma mieć grafikę swoją. Jak włączam medal of honor z 2001, grafika jest przepiękna, tworzy od razu klimat tej i tylko tej gry.
Jak włączam half life 2 z 2004 roku, grafika znowu jest na swój sposób piękna i tworzy klimat half life 2.
W Quake 2 grafika to cudo.
Gry są jak komiksy. Każdy ma swoją kreskę i ta kreska oddaje klimat danego
@Lawrence_z_Arabii: Nie do końca. Są potężne mody, które unowocześniają grafikę, chociażby ten gigantyczny mod do hl 2. I co? Gra nie ma klimatu.
Quake 2 na ostro podpicowanej grafice jest mdły i znowu traci klimat.
Każda gra ma swoją tożsamość graficzną i spokojnie można mówić, że Quake 2 ma lepszą grafikę od najnowszej gry, wymagającej gtx 1080 ti. Grafika tworzy klimat, a w tych grach klimat można kroić. ( ͡
@ElCidX: Być może dlatego że nie widzisz porównania z obecnymi możliwościami graficznymi gier i też dlatego że nie ma dobrego dema oddającego w pełni możliwości raytracingu. Obecne gry od ponad 20 lat korzystają z rasteryzacji. Ciężko jest uzyskać realistyczne odbicia, transparencje, miękkie cienie korzystając z rasteryzacji - scenę 3D konwertuje się na szereg płaskich, 2D pasm, przez co nie da się poprawnie obliczyć obiektów które są zasłonięte przez inne obiekty (np. szklana kula za szklaną kulą). W praktyce korzysta się z wielu sztuczek lub mieszaniu technik. A dzięki real time'owemu raytracingowi zyskamy:
Komentarze (89)
najlepsze
https://www.youtube.com/user/Vsauce
Wystarczy, że skończy się kopanie bitgówna i rynek zaleją używki, w tym czasie producenci nastawieni na zwiększony popyt skończą z pełnymi magazynami niesprzedanych nówek.
A ludzie mając do wyboru stare karty lub nowe niewiele lepsze za napompowaną cenę przerzucą się na konsole.
Konsolę najlepiej kupić jak ogłaszają następcę.
Sam sprzęt jest wtedy super tani prosto z półeczki w supermarkecie.
Tanie gry i mnóstwo promocji aby coś jeszcze zarobić na graczach starszej generacji.
Zresztą kto powiedział że gry muszą być renderowane lokalnie, konsolowcy i tak są przyzwyczajeni do olbrzymich lagów, niskich FPS i dynamicznie zmieniającej się rozdzielczości więc nie ma problemu żeby wreszcie wprowadzić masowo usługi takie jak Playstation Now
@budus2: No i to właśnie miało być, gdy wchodziła generacja 7 nawet na zachodzie telewizory Full HD były mało dostępne a na rynku konsumenckim dominowały nowe wprowadzone 720p. Zresztą wtedy mieliśmy jeszcze w przypadku Xboxa 360 topową konfiguracją wyprzedzając PC o 2 lata bo pierwsze karty z zunifikowanymi shaderami pojawiły się pod koniec 2006 roku.
Jak włączam half life 2 z 2004 roku, grafika znowu jest na swój sposób piękna i tworzy klimat half life 2.
W Quake 2 grafika to cudo.
Gry są jak komiksy. Każdy ma swoją kreskę i ta kreska oddaje klimat danego
Quake 2 na ostro podpicowanej grafice jest mdły i znowu traci klimat.
Każda gra ma swoją tożsamość graficzną i spokojnie można mówić, że Quake 2 ma lepszą grafikę od najnowszej gry, wymagającej gtx 1080 ti. Grafika tworzy klimat, a w tych grach klimat można kroić. ( ͡
- odbicia zgodne z rzeczywistością
- działające lustra
- refrakcję czyli szkło, rozproszenie podpowierzchniowe itd.
- fizycznie poprawne cienie, miękkie cienie i to wszystko w
źródło: comment_lID9vdVl0gFwkOvnh6CmrLl98s0uP8iW.jpg
Pobierz