@knst: Czy ja wiem? Większość z kanału to niestety - "top najlepszych krzeseł w grach", - "3 wiedźmin 3 najlepszy" albo chyba już po raz dwudziesty "Co będzie w GTA VI" gdzie w sumie przez 20 minut mówią, że nie wiedzą i nawet nie mają żadnych poszlak ( ͡°͜ʖ͡°)
@Roniq: w raytracingu ilość wielokątów ma niewielkie znaczenie dla wydajności działania (o ile mieści się w pamięci). Dużo bardziej liczy się ilość promieni (czyli rozdzielczość mniej więcej).
Do tego raytracing nie wymaga podziału obiektów na trójkąty - zamiast robić kulę jako 1000 trójkątów można opisać ją jednym równaniem, i raytracing narysuje ją idealnie, bez kantów, niezależnie od odległości od kamery, i będzie to szybsze, niż choćby 100 trójkątów.
"Demo chodziło w 24 fps na 4 kartach NVidii niedostępnych jeszcze dla konsumentów i to wszystko warte paręset tysięcy pln" - dla Januszy od 2025 na kartach za 12k (inflacja + kryptowaluty doprowadzą do dalszego wzrostu cen kart ( ͡°͜ʖ͡°) )
Dla mnie oświetlenie i cienie zawsze było ważniejszym parametrem niż chociażby tekstury. To oświetlenie, cienie nadaje głębi. Dobre oświetlenie potrafi całkowicie zmienić odbiór gry nawet ze słabą grafią. A dobra grafika, tekstury przy słaby oświetleniu nadal wszystko będzie wyglądać sztucznie, płasko.
@OraclePL: oczywiście, że nie. Już teraz są algorytmy oparte na sztucznej inteligencji, które kilkadziesiąt / set razy przyspieszają generowanie rt. Nastepna generacja konsol będzie już w standardzie miala rt. Sztuczna inteligencja to przyszłość generowania grafiki i fizyki w grach
Komentarze (89)
najlepsze
- "top najlepszych krzeseł w grach",
- "3 wiedźmin 3 najlepszy"
albo chyba już po raz dwudziesty "Co będzie w GTA VI" gdzie w sumie przez 20 minut mówią, że nie wiedzą i nawet nie mają żadnych poszlak ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Do tego raytracing nie wymaga podziału obiektów na trójkąty - zamiast robić kulę jako 1000 trójkątów można opisać ją jednym równaniem, i raytracing narysuje ją idealnie, bez kantów, niezależnie od odległości od kamery, i będzie to szybsze, niż choćby 100 trójkątów.
źródło: comment_NvBQaXp3mTkBHkiPmrV9dHzQR2DC3431.jpg
Pobierzhttp://wolfenstein.wikia.com/wiki/Dieselkraftwerk
Trochę skrajny przykład ale tutaj zwykły kwadratowy minecraft- https://www.cubecraft.net/attachments/2014-11-04_20-05-52-png.26297/
A tutaj ten sam minecraft z shaderami - https://c.wallhere.com/photos/c4/aa/landscape_Minecraft_shaders-629100.jpg!d - nadal mami pixelowe tekstury, kwadratowy świat ale odbiór gry jest inny.