Niekończąca się walka z x-kom
2017-03-29 - został zakupiony laptop MSI GL62-7QF, który miał służyć do montażu filmów oraz nauki do matury rozszerzonej z informatyki (pozostało do niej około 2 miesiące a nadal jestem bez komputera)
2017-12-28 - komputer zaczął samoczynnie się restartować oraz wykazywać błędy "Kernel-Power" oraz "Kernel-Processor-Power". Działo się tak na baterii i/lub zasilaczu, na ciepłym lub świeżo uruchomionym komputerze. Nie było to zależne od temperatury i obciążenia. Błędy występowały nawet gdy komputer się nie zrestartował (świadczą one o obniżeniu wydajności, a w umowie sprzedaży nie było żadnej informacji, że oferowany produkt ma niższą wydajność niż świadczą o tym jego podzespoły, lub że restartuje się on samoczynnie). Dodatkowo w lewej części ekranu widoczne było żółte przebarwienie, widoczne pod kątem z prawej strony, które uniemożliwiało mi poprawną korekcję kolorystyczną materiałów.
2018-01-02 - komputer oddałem w oddziale w Rzeszowie.
2018-01-10 - otrzymałem decyzję
"W odpowiedzi na Pana zgłoszenie z dnia 02 stycznia 2018 r. w imieniu spółki x-kom informuję,
iż reklamacja tytułem rękojmi konsumenckiej została uznana za bezzasadną.
Uzasadnienie.
W trakcie obsługi serwisowej dokonano poprawy montażu pamięć RAM. Następnie przeprowadzono
Memtest (wynik prawidłowy) oraz test BIT2
. Po dokonanej poprawie montażu nie zaobserwowano
wyłączania się sprzętu.
Wada LCD nie wystąpiła na serwisie x-kom - zdjęcia znajdują się w systemie RMA.
Nadto wskazuje, iż komputer dostarczony został na reklamacje bez systemu operacyjnego – na czas
testu zainstalowano system serwisowy.
Reklamowane urządzenie jest w pełni sprawne, zgodne z umową oraz nadaje się do użytku zgodnie
z przeznaczeniem1
Biorąc pod uwagę powyższe informuje jak na wstępie o bezzasadności zgłoszenia reklamacyjnego oraz
odmowie spełnienia Pana roszczeń."
2018-01-12 - odebrałem komputer z oddziału, po powrocie do domu i sprawdzeniu problemy nadal występowały.
Przebarwienie lewej części ekranu widoczne pod kątem z prawej strony
Ostrzeżenia "Kernel-Processor-Power" w podglądzie zdarzeń
2018-01-12 - ponownie oddałem komputer w oddziale x-kom w Rzeszowie.
2018-01-17 - otrzymałem decyzję
"Uzasadnienie.
Zasadną odnośnie losowego restartowania się komputera:
Spółka x-kom zobowiązała się tym samym doprowadzić Pana urządzenie do stanu zgodnego z
umową poprzez skuteczną naprawę wskazanej usterki. Przepisy kodeksu cywilnego1 dają kupującemu
swobodę wyboru roszczenia, którego realizacji będzie domagał się od sprzedawcy. Zwrócić należy
jednak uwagę, że obowiązek sprzedawcy w zakresie realizacji roszczenia zgłoszonego przez
kupującego powinien uwzględniać art. 561 § 3 k.c. Sprzedający będzie mógł uchylić się więc od
obowiązku realizacji roszczenia kupującego w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w
przedmiotowym przepisie. (Ustawa o prawach konsumenta - komentarz - Redakcja Naukowa Monika
Namysłowska, Dominik Lubasz). W związku z powyższym sprzedawca odmówił wymiany towaru na
nowy lub zwrotu gotówki, jednocześnie podejmując decyzję odnośnie naprawy, gdyż zdaniem spółki
x-kom doprowadzenie towar do stanu zgodnego z umową nie narazi sprzedawcę na nadmierność
kosztów. Prawo Konsumenta do żądania odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny w ramach
pierwszej reklamacji jest ograniczone. Na początku obie strony powinny dążyć do tego, aby umowa
była kontynuowana, a reklamacja została uwzględniona przez przywrócenie towaru do stanu
zgodnego z umową w drodze bezpłatnej naprawy.
Za bezzasadną odnośnie zgłaszanej usterki ekranu LCD:
Przeprowadzona weryfikacja w serwisie sprzedawcy nie wykazała aby urządzenie posiadało wyżej
wskazane problemy w działaniu.
Podczas pobytu w serwisie zgłaszane usterki związane z wadliwym funkcjonowaniem urządzenia nie
wystąpiła. Wszystkie wskazane parametry oraz funkcje odpowiadają wymogom producenta. W Pana
notebooku nie ujawniły się wskazywane w zgłoszeniu reklamacyjnym wady urządzenia. Wykonane
testy nie wykazały problemów z ekranem, wyświetlana czerń nie odbiega od norm producenta."
2018-02-07 - w momencie odbioru komputera w salonie otrzymałem informację "Naprawa sprzętu w serwisie ASP, dodatkowo poprawa montażu ramki LCD, nie stwierdzono problemów z prześwitem podświetlenia matrycy.". W domu po uruchomieniu komputera (nie był sformatowany) sprawdziłem z ciekawości podgląd zdarzeń.
Okazało się, że w momencie gdy komputer wrócił z ASP i był "testowany" przez x-kom błędy nadal występowały.
2018-02-10 - komputer oddałem po raz trzeci z żądaniem zwrotu pieniędzy oraz informacją, że błędy występowały w momencie przebywania w serwisie x-kom.
2018-02-23 - otrzymałem decyzję
"W odpowiedzi na Pana zgłoszenie z dnia 10 lutego 2018 r., w imieniu spółki x-kom informuję,
iż reklamacja tytułem rękojmi konsumenckiej została uznana za bezzasadną.
Uzasadnienie.
Weryfikacja reklamowanego notebooka MSI GL62 i7-7700HQ/16GB/1TB/Win10X GTX960M
FHD nie potwierdziła występowania zgłaszanych przez Pana usterek, które zgodnie ze opisem
pojawiały się losowo. Weryfikacja reklamowanego urządzenia nie wykazała żadnej usterki technicznej.
Podczas pobytu w serwisie zgłaszana usterka związana z wadliwym funkcjonowaniem urządzenia nie
wystąpiła. Wszystkie parametry oraz funkcje odpowiadają wymogom producenta. Przeprowadzony
test nie wykazał żadnych nieprawidłowości. Niemniej jednak z uwagi na losowe występowanie usterki
spółka x-kom nie może stwierdzić, czy zgłaszane przez Pana problemy z urządzeniem mają podłoże
sprzętowe (podlegające pod rękojmię).
Niemniej jednak spółka x-kom aby nie być jednostronną w wydawaniu decyzji mając na
uwadze, iż zgłaszane usterki mogły nie zostać ujawnione na serwisie x-kom postanowiła o wysłaniu
urządzenia do dodatkowej weryfikacji w autoryzowanym serwisie Producenta. Nadmieniamy, iż w
przypadku kiedy ekspertyza ASP potwierdzi wadliwość sprzętową urządzenia stanowisko x-kom
zostanie zweryfikowane.
Prosimy o wyrozumiałość oraz oczekiwanie rezultatu końcowego zlecenia."
Podsumowanie
Komputer został bez mojej zgody wysłany do serwisu zewnętrznego po rozpatrzeniu reklamacji jako "bezzasadna". Pytam się jakim sposobem usterka nie występowała, jeżeli mam wyeksportowaną kopię podglądu zdarzeń w której jasno widać że usterka występowała nawet podczas wcześniejszego pobytu w serwisie.
Jeżeli firma x-kom nie spełni moich żądań udam się do Rzecznika Praw Konsumentów i wraz z nim w sądzie będę walczył o zwrot pieniędzy za komputer oraz o odszkodowanie za uniemożliwienie mi nauki do matury rozszerzonej z informatyki. Jednocześnie odradzam wszystkim zakupy w tej firmie, ceny wydają się niskie ale wtedy kiedy coś się zaczyna dziać, firma wymiguje się od odpowiedzialności za to co sprzedała.
Komentarze (265)
najlepsze
To tak samo jak ktoś poleca jakiś sprzęt mając tylko jedną sztukę, ja rozumiem jak serwisant poleci, bo wie jakie są usterki po czasie. O nowym sprzęcie niestety nic nie da się powiedzieć.