Szkoda ze tramwaje nie mają zewnętrznych poduszek powietrznych, aktywowanych przez maszynistę, a w przypadku zderzenia z autami taki głupi zderzak łagiewki przyjął by część uderzenia na siebie, zamiast odbijać auto nieraz na kilka metrów powodując dodatkowe zagrożenie + systemy asystujące hamowanie bo człowiek aż takiej szybkiej reakcji nie ma, a za to motorniczy mógłby sie skupić na szerszym obserwowaniu otoczenia...
@Voraz ubezpieczyciel pokryje, teraz jak tramwaj ma wgniotki itp. po wypadku to też płacą, a w dłuższej perspektywie to nawet ubezpieczyciele bedą na plusie jak nic sie nie stanie pasażerom, postronnym autom.
Nie potrafię zrozumieć, dlaczego tramwaje mają taki ujowy dzwoneczek zamiast porządnej trąby. Najcięższy uczestnik ruchu drogowego w mieście, mający najdłuższą drogę hamowania, ma sygnał dźwiękowy, którego nawet nie słychać przy dużym ruchu. Niskie podłogi, automatyczne drzwi, klimatyzacja, a nie da się zrobić porządnego sygnału dzwiękowego, który by faktycznie było słychać? Nie mówię, że coś by to zmeniło w sytuacjach na filmie, po prostu mi się przypomniało.
Mówiąc szczerze to ci motorniczowie na filmie robią wrażenie jakby ich to specjalnie nie obchodziło co im się tam pod kołami zaplątało.Zero nerwowości totalny luz .
@daromer Pytanie co mają zrobić oprócz hamowania? Wyskoczyć sprawdzić czy debil który nie widział kilkudziesieciotonowego zestawu i wjechał mu pod koła przeżył? Pewno tak, bo raczej nie ma takich prędkości w mieście, zwłaszcza jeśli poruszali się w tą samą stronę. Mogliby tylko wyjść nakopać, ale to też nie ma sensu, bo inni głupcy i tak nie wyciągną wniosków, że wściekła ciuchcia nie staje dęba i nie podkrada się po cichu, żeby przypakować
@CreativePL: Przepisujesz z wiki co to analiza, a napisałeś jakieś gówno, a nie analizę co ty tu próbujesz, zajmij się czymś innym, może pasjansa ułóż czy coś ?
@Bonusr: niby tak, ale ciężko dopatrzeć się u nich jakiś błędów, z tego co widzę hamują praktycznie od razu jak coś się dzieje, nie ich wina, że tramwaj ani nie skręci, ani nie zatrzyma się w miejscu, a ktoś im zajeżdża drogę.
Człowiek prowadzący tramwaj powinien mieć trochę wyobraźni. Tramwaj waży ok. 50 ton i nie zatrzyma się w miejscu tylko po 40-100 metrach nawet gdy jedzie wolno. Na filmikach widać spóźnione reakcje motorniczych, którzy liczą że kierowca może wcale nie wjedzie im pod koła, choć już na pierwszy rzut oka widać że tak się stanie. Najgłośniejszym dźwiękiem w filmikach jest odgłos tłuczonej blachy i westchnięcia motorniczych - wniosek: #!$%@?ć te śmieszne dzwonki i
@chinskinajezdzca: Widać że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Wg ciebie motorniczy który ma pierwszeństwo i jedzie po swoim pasie ruchu tzn torowisku ma uważać i przepuszczać wymuszających na nim pierwszeństwo? Gdzie cie takiej logiki uczyli? A co z wyobraźnią kierowców? Co oni ślepi są lusterek nie mają torów i tramwaju nie widzą ? We wszystkich przypadkach na filmikach niema absolutnie nic do zarzucenia kierującym tramwajami - wina w 100
@chinskinajezdzca: Ale #!$%@? głupoty. I ewidentnie nie masz pojęcia o tym jak wygląda, działa i jeździ tramwaj. Uświadomię cie - tramwaj ma mieć dzwonek a nie klakson właśnie po to żeby takie sieroty jak ty słysząc go wiedziały że nie jedzie za nimi żuk z marchewką tylko pojazd szynowy i mają #!$%@?ć. I wyobraź sobie że ten dzwonek jest głośny nawet bardzo, ja nie słyszałem żeby jakikolwiek seryjnie montowany klakson w
Kolejny argument pokazujący przemawiający za autobusami. Kierowca autobusy ma możliwość zmiany kierunku jazdy czyli większe możliwości uniknięcia kolizji lub wypadku.
Komentarze (164)
najlepsze
Nie mówię, że coś by to zmeniło w sytuacjach na filmie, po prostu mi się przypomniało.
Z 8 na 10 przypadków w filmiku kierujący tramwajem jest kobieta. Z czego 2 filmiki wyglądają jak by to była ta sama babka
1
2
Komentarz usunięty przez moderatora