to masz haldeksa, więc 4matic jest o tyle lepszy że sprzęgło nie jest wiskotyczne a sterowane w 100 procentach elektronicznie i z tego co mówią nawet 100 procent może iść na tył. U Ciebie jest to albo 100 procent przód albo 50 na 50 - ale poza tym szczegółem i może szybkością reakcji to jest to samo dziadostwo.
No tylko i tak nikt nie zaznacza, że nie każde Quattro jest takie same - są generalnie dwa rozwiązania - Haldex i Torsen. Dopiero to drugie jest prawdziwym Quattro, ale Audi nie montuje go w autach z silnikiem poprzecznie - czyli więszkości popularnych modeli... :D No i na takim głębokim śniegu napęd nic nie da jak będą letnie opony lub po prostu zużyte do samego końca...
Z tego filmiku widzę że do Torsena C to jeszcze lata świetlne temu brakuje... Rozkład przód tył sterowany sprzęgłem i tyle - a poszczególne koła dohamowywane przez ESP. Straszna bieda.
Komentarze (18)
najlepsze
To w zasadzie wszytko co powiedzieli nt. "Jak działa napęd 4Matic Mercedes-Benz"
to masz haldeksa, więc 4matic jest o tyle lepszy że sprzęgło nie jest wiskotyczne a sterowane w 100 procentach elektronicznie i z tego co mówią nawet 100 procent może iść na tył. U Ciebie jest to albo 100 procent przód albo 50 na 50 - ale poza tym szczegółem i może szybkością reakcji to jest to samo dziadostwo.
Najepszym automatycznym 4wd obecnie jest Torsen
No i na takim głębokim śniegu napęd nic nie da jak będą letnie opony lub po prostu zużyte do samego końca...