Nie rzuciłem roboty ale grę zrobiłem. Zajęło mi to dużo czasu bo około 3 lat. Po godzinach, w weekendy, po pracy. Na pewno można było zrobić taką grę szybciej. Na pewno można było ją zrobić lepiej. Ale to gra na miarę moich możliwości. I to nie jest moje ostatnie słowo :)
Z tej okazji mam kilka kluczy do rozdania. Rozdam 1 klucz na każde 20 wykopów. Losowanie zrobię we środę wieczorem.
Plan na grę był prosty. Chciałem zrobić grę szybko, w 2 do 3 miesięcy. Chciałem żeby była fajna i żeby, w przeciwieństwie do innych moich projektów, była skończona.
Miałem prosta koncepcję na grę. Gracz lata myśliwcem w kosmosie i strzela. Żeby była ciekawsza uznałem gracz nie będzie walczyć z chmarami zwykłych przeciwników tylko z jednym dużym (z bossem). Pojedyncze duże statki były by wyposażone w unikalne uzbrojenie lub taktykę, dzięki czemu gra będzie ciekawsza. Do tego gracz miał dysponować pewną ilością broni specjalnych, czasem niezbędnych do pokonania przeciwnika. Gra miała być bardziej taktyczna niż zręcznościowa. Tak miał wyglądać rdzeń gry. I chyba mi się udało.
Moją piętą achillesową jest grafika. Nie miałem funduszy żeby kupić własne grafiki czy zatrudnić grafika. Sam grafik nie potrafię tworzyć, ale i tak zrobiłem kilka.
Tak wyglądał ekran walki rok temu:
A tak wygląda teraz:
Najbardziej zmienił się ekran wybierania misji i koncepcja wyboru misji. Na początku gracz miał latać od planety do planety i na każdej miał do wykonania jedną misje.
Potem zmieniłem koncepcję i uznałem że trzeba stworzyć ciekawą galaktykę, fajnie wyglądającą. Misje czyli wrogie statki latały od planety do planety żeby wprowadzić "dynamikę" do gry.
Na koniec zrezygnowałem z tego bo uznałem że to nie wnosi nic wartościowego do gry. W grze chodzi o to żeby strzelać do przeciwnika i wybrać do niego właściwe uzbrojenie a nie żeby zwiedzać mało ciekawą galaktykę. Teraz wygląda to tak:
Rok roku temu gra przebiła się przez greenlight (jeszcze wtedy był). I myślałem że za chwile wydam. Chwila trwała rok. Ale zrobiłem to. Wydałem grę.
Tu link do gry na steamie:
//store.steampowered.com/app/519890/Star_Boss/
Komentarze (101)
najlepsze
1. Np jakiego silnika graficznego użyłeś?
2. Gra jest/bedzie dostepna na jakicvh platformach?
3. Czy zamierzasz czerpać z niej jakieś korzyści finansowe? Jeśli tak to jakie?
Też zawsze chciałem zrobić swoją grę i się właśnie przymierzam :) Pozdrawiam i gratuluję!
ad2. Gra jest dostępna pod Windowsem. Będzie dostępna też pod linuxem i na maku
ad3. Tak. Gra jest dostępna w sklepie Stama (http://store.steampowered.com/app/519890/Star_Boss/)
Tworzenie gier to świetna zabawa. Problemy dla mnie
Wygranym życzę miłej gry.
Dodatkową informacją jest że A-bomb (wykopowicz) stworzył muzykę słyszaną w menu.
Jeśli nie to jak odprowadzić od tego podatek?
Witam Pana, wiem, że nie jest to pytanie do mnie, ale jeśli chcesz mieć Pan IAP w gierce, sprzedawać gierkę za $$, a nawet robić kampanie na jakimś portalu i oferować coś w zmiana, typu ktoś wpłaci 1$ i będzie w creditsach, to musisz mieć Pan firmę, płacić ZUS i takie tam, nawet jak nie masz Pan dochodu.
Pozdrawiam Pana i życzę miłego dnia :-}
@medevacs: każdy developer na steamie ci to powie czyli: nie mogę powiedzieć ile bo umowa zabrania
Jeśli chodzi o proces wystawiania to NIE jest przesadnie skomplikowany. Jest kilka check-list do zrobienia. Do pomocy jest rozbudowana dokumentacja i filmy które krok po kroku pokazują co robić.
Ja z natury jestem programistą. Ja kiedy miałem napisać 5 opis swojej gry to rwałem sobie włosy z głowy bo