Nie rzuciłem roboty ale grę zrobiłem. Zajęło mi to dużo czasu bo około 3 lat. Po godzinach, w weekendy, po pracy. Na pewno można było zrobić taką grę szybciej. Na pewno można było ją zrobić lepiej. Ale to gra na miarę moich możliwości. I to nie jest moje ostatnie słowo :)
Z tej okazji mam kilka kluczy do rozdania. Rozdam 1 klucz na każde 20 wykopów. Losowanie zrobię we środę wieczorem.
Plan na grę był prosty. Chciałem zrobić grę szybko, w 2 do 3 miesięcy. Chciałem żeby była fajna i żeby, w przeciwieństwie do innych moich projektów, była skończona.
Miałem prosta koncepcję na grę. Gracz lata myśliwcem w kosmosie i strzela. Żeby była ciekawsza uznałem gracz nie będzie walczyć z chmarami zwykłych przeciwników tylko z jednym dużym (z bossem). Pojedyncze duże statki były by wyposażone w unikalne uzbrojenie lub taktykę, dzięki czemu gra będzie ciekawsza. Do tego gracz miał dysponować pewną ilością broni specjalnych, czasem niezbędnych do pokonania przeciwnika. Gra miała być bardziej taktyczna niż zręcznościowa. Tak miał wyglądać rdzeń gry. I chyba mi się udało.
Moją piętą achillesową jest grafika. Nie miałem funduszy żeby kupić własne grafiki czy zatrudnić grafika. Sam grafik nie potrafię tworzyć, ale i tak zrobiłem kilka.
Tak wyglądał ekran walki rok temu:
A tak wygląda teraz:
Najbardziej zmienił się ekran wybierania misji i koncepcja wyboru misji. Na początku gracz miał latać od planety do planety i na każdej miał do wykonania jedną misje.
Potem zmieniłem koncepcję i uznałem że trzeba stworzyć ciekawą galaktykę, fajnie wyglądającą. Misje czyli wrogie statki latały od planety do planety żeby wprowadzić "dynamikę" do gry.
Na koniec zrezygnowałem z tego bo uznałem że to nie wnosi nic wartościowego do gry. W grze chodzi o to żeby strzelać do przeciwnika i wybrać do niego właściwe uzbrojenie a nie żeby zwiedzać mało ciekawą galaktykę. Teraz wygląda to tak:
Rok roku temu gra przebiła się przez greenlight (jeszcze wtedy był). I myślałem że za chwile wydam. Chwila trwała rok. Ale zrobiłem to. Wydałem grę.
Tu link do gry na steamie:
//store.steampowered.com/app/519890/Star_Boss/
Komentarze (101)
najlepsze
@maqq:
Tu jest wykop nie ma takiego problemu
Komentarz usunięty przez moderatora
@Ingeborg: Ja kupiłem, cena uczciwa to czemu nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie jestem mistrzem w programowaniu ale cały czas mi chodzi po głowie a boję się grafik bo w tym jestem dupa :(
@kajtek007: Grafiki zdobyłem gdzie mogłem. Pierwsze źródło to: http://millionthvector.blogspot.com. Ten grafik zainspirował mnie do pracy nad grą. Potem kupiłem jakiś bundle z grafikami. Na samym końcu nauczyłem się grafiki 3d w stopniu podstawowym żeby kilka grafik brakujących stworzyć.
Jeśli chodzi o pisanie kodu to nie wiem ile czasu realnie mi to zajęło. Dużo. Zwłaszcza że wiele razy przepisywałem kod bo koncepcja się zmieniała.
Wiele razy każdy podchodzi do zrealizowania swojej koncepcji gry i zatrzymuje swoje ambicje na Hello World. Dla mnie to było wielką barierą brak grafika który narysuje i stworzy animację mojego pomysłu.
Jeżeli to nie problem i tajemnica to możesz powiedzieć jak wygląda droga przez green light i wskoczenie na ryneczek Steama? Opowiesz coś czy jakaś klauzula ?